Jippi.

Vilken trevlig dag!
Seminariet idag gick helt klart över förväntan. Vi hade försökt förbereda oss på vad vi skulle säga och vad vi skulle diskutera, ändå känns det alltid så himla osäkert innan ett seminarium. Man vet liksom aldrig riktigt åt vilket håll det kommer gå. Men jag tycker själv att jag blivit mycket bättre på det nu efter ett par gånger. Idag gick det mesta som på räls och jag berättade till och med om några saker som låg utanför själva arbetet och det bara flöt på. Det är inte så hemskt ofta jag känner att jag kan prata fritt sådär rakt ut i luften om något. Så nu är det nästan jullov kan man säga. Vi har bara några föreläsningar att gå på innan jul, men det är inget vi direkt behöver arbeta med.

När jag promenerade hem från universitetet, lättad och glad, infann sig den där musikvideokänslan igen. Det hade börjat skymma och himlen var klarblå, verkligen jätteblå, och luften kall och klar. Everything's not lost med Coldplay fick mig att vilja sträcka ut armarna och snurra runt samtidigt, Månadens erbjudande med Kent fick mig att vilja gå rakt, snabbt och med fokuserad blick i horisonten och sjunga ut texten och Jump med Madonna fick mig att vilja... hoppa. Eller nåt.
Nåja, fast jag gjorde ju inte de här sakerna eftersom det fanns människor i närheten. Fast nu är jag ju ensam...

Sen kom jag hem till ett paket från La Redoute som hängde på handtaget. Hade ju glömt bort att jag beställt en tröja därifrån som blev restnoterad. Glad överraskning. Dessutom var tröjan snygg, varm och bra. Och så hoppas jag att får köpa ett par guldskor av en blogg-vän, om man nu kan säga så. Hon hade beställt i fel storlek, men de passar mig. Det är ju lite kitshigt med guldskor, fast lite kul, och det kan ju bli hur fint som helst om man tänker lite på vad man har på sig mer. Jag tycker de är fina i alla fall.




Ikväll kommer jag nog vara tröttare än jag varit resten av veckan eftersom jag somnade halv fem igår och inte sov så hemskt länge idag. Men nu är boken slut och den var bra.

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Åhjävlar, vad snygga skor! Jag vill ocks¨ha nya skor. Ska nog in till stan imorgon och handla en julklapp till mig själv.

Postat av: Ida

Ja, de är faktiskt superfina.
Julklappar till sig själv är de bästa julklapparna. Eller om någon ger mig presentkort nånstans så går det också bra. Det är kul att vara materialist.
(eh, va? är det jesu födelse vi egentligen firar? sen när då?)

2005-12-09 @ 22:49:25
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jenny

Nu har jag mailat dig om skorna! Är så glad att de kommer till nytta! :-)

2005-12-09 @ 23:23:45
URL: http://jennysuniversum.blogspot.com
Postat av: Ida

Jippi, jag ska få guldskor!

2005-12-10 @ 01:47:11
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback