Klamp klamp.

Gud vad skönt det är att sova länge. Och i rena, väldoftande, nya lakan dessutom.
Som tur är kunde jag somna om efter att min granne ovanpå gjort sina vanliga ritualer som nog var vid åtta-tiden nångång. Det är ju lite av en klassiker att klaga på sina grannar och mina är inte alls något att klaga på, förutom bruden som bor ovanpå. Hon stör mig inte så särskilt mycket egentligen, men ibland undrar jag vad hon håller på med.
För det första är hon hälgångare, men det är det ju många som är och som tur är går hon oftast bara runt i lägenheten på dagtid. Ibland har hon förfester med sina kompisar, tror hon här nitton eller något eftersom det nästan alltid är på fredagar de går ut och då är det artonårsgräns överallt i stan. Då brukar de ha hög musik på, inget fel i det, det har jag också haft ibland på kvällarna, men det konstiga är att det klampas runt nåt så oerhört och tjoas samtidigt. Vad har de för sig egentligen? Står de i ring och dansar och skriker "whohoo!"? Nåja, hon är nitton, det kanske är en liten ursäkt. Våra förfester vi hade när jag var nitton var rätt konstiga också ibland.
Men om man nu ska klaga så är det på vardagsmorgnarna ungefär vid halvnio-tiden, då jag har åtminstone en timma kvar på min sömn om jag är ledig, då sätter hon på EN låt. Fast skithögt. Två, tre gånger har det varit I will always love you med Whitney Houston. Discoversionen! Inget fel i att spela musik som sagt, men halvnio är för tidigt. Då brukar jag vakna till. Sen tar det ca tio minuter innan hon går sitt ärevarv i lägenheten med stövlarna på. Antagligen glömmer hon någonting varje gång eller så gillar hon bara sina stövlar. Klamp, klamp, klamp. Sen går hon ut. Och klampet hörs sedan långt ner på gatan. Sen somnar jag om.

Fast hellre att jag vaknar och kan somna om av detta än att jag inte vågar somna på kvällen rädd för att råka få lyssna på sexuella aktiviteter av dem ovanpå. För så var det i våras när det bodde någon annan där. Brr...

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Vad är det för mysko granne du har? Eller är det dina öron som är extra skarpa? Jag hör aldrig mina grannar. Aldrig. Bara grannen på fjärde våningens hund.

Postat av: Ida

Jadu, inte vet jag. Men de som var innan var ju faktist värre. Varför inte sätta på lite trevlig musik när det ska sexas? Men nähä. Det var istället jag som blev tvungen att sätta på min tv med högt ljud på istället.

2005-12-17 @ 17:52:23
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback