Grr.

Ibland är min sambo ledig mitt i veckan. Då dricker vi lite öl och vin precis som om det vore fredag eller lördag. Fast på en onsdag. Förresten har systembolaget börjat med små, söta boxar på 1.5 liter istället för 3. Eller har de haft det länge? Söta är de i alla fall.

En annan grej. Hur ofta pillar ni på småbarn i kön på Ica? Ok, att små barn tittar på en och liksom börjar skratta och flirta lite, och man vinkar tillbaka, det har man ju varit med om. Men man RÖR ju inte ungen. Häromdagen, när en kille (!) (asså, oftast är det ju panschisar) börjar titta konstigt på min flinande dotter och rycka henne i ena sockan var jag tvungen att ge honom onda ögat och ba': RÖR ej. Peddo.

Mammainstikter alltså. Cool grej tycker jag.

Kommentarer:
Postat av: zany

Håller med dig! Man pillar ICKE på andras ungar! Och som kille kanske man måste tänka ett steg till hur orättvist det än må vara. Jag har en kollega som knappt går till stranden med sina barn eftersom hon tror att alla män som ler är pedisar. Kanske lite i överkant men som mamma så är det ju så det känns ibland. B ville till exempel inte fota på babysimet när hans mamma badade med mig och tjejerna. "Nån kan ju missuppfatta" tyckte han. Bra där! (även om jag tyckte att de nog skulle känna igen honom som far till två av barnen)

2010-11-04 @ 11:13:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback