Uscha.

Alltså, jag är inte morbid på något sätt eller så. Och jag tycker såklart att det är väldigt, väldigt ledsamt det som hänt i Arboga. Men just eftersom det är så hemskt och oförståeligt så vill man ju försöka förstå hur en sån hemsk sak kan hända. Så under dagen har jag lite fram och tillbaka följt tråden på Flashback-forumet (tror ingen närmare förklaring behövs) och jag kan ju säga som såhär: Garanterat så läser Aftonbladet och Expressen också på Flashback. Fy tusan vad folk gräver efter en massa uppgifter där. Snabba är dom också. Antingen var det någons granne eller så är det någon som gick i samma gymnasieklass som någon misstänkt. Och allt det som grävs fram där står bara några minuter senare på tidningornas hemsidor. Ett exempel är den nu misstänkta tyskans facebook, den var folk redan inne och kollade på imorse.

Såklart ska man ta allt på Flashback med en nypa salt, men man får ändå reda på en hel del. När folk på fikarasten på jobbet ojade sig över hur hemskt det var och "jaa, det finns många konstiga människor därute" och "jaa, man ska ju passa sig vilken kille man blir ihop med" och "det var nog utlänningar" och "det var nog en såndär maffiafamilj" ville jag berätta om det jag läst på nätet och att det faktiskt inte alls verkar vara så. Stackars, stackars mamman som ligger på sjukhus. Vilket helvete hon har framför sig.

Kommentarer:
Postat av: egon

tyvärr är det ju så att många av journalisternas källor just finns på flashback. och att journalisterna även skriver där.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback