Ibland, ofta, blir jag så trött.

Kollegan frågar inom loppet av en kvart:

- Duuu, vad är ett tankestreck nu igen?
- Hur förkortar du milligram?


Ja kära, kära du. Gick inte du nyss på högskola och fick lära dig skriva svenska? Där får man också lära sig, om inte redan i grundskolan, att milligram förkortas mg. Vad annars?! Migr, kanske? Mgrm?

Näe, det svarade jag inte. Men för att förtydliga efter jag svarat henne var jag bara tvungen att fråga hur hon i så fall förkortar mikrogram. Inte mg hoppades jag, för då blir det ju jävligt fel.

Ibland är det lite skrämmande. Det är ändå en rätt stor skillnad på milligram och mikrogram i doseringar. Eller hur Apotekar'n?


Kommentarer:
Postat av: Berander

Aj... Visste inte att man kunde bli apotekare sängvägen? För hur gick det annars till?

Eller var det bara ett temporärt hjärnsläpp?

Postat av: Ida

Berander: Jag är inte apotekare, däremot vårdadministratör så jag är grym på att skriva och vara tydlig :) Apotekar'n är zany. Ju :)

2008-02-01 @ 11:07:50
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Berander

Jaja...

Syftningsfel från min sida kanske - jag avsåg ju din kollega ;)

Skillnaden på mg & ug är ju annars inte så brutal, bara ett par tiopotenser vah? *hm* Kan man välja bort kollegan som eventuell medicinsk dosör? :|

2008-02-01 @ 13:36:05
URL: http://berander.spaces.live.com
Postat av: Ida

Berander: Fast kollegan är ju som jag, en vårdadministratör. Hon skulle skriva en journalanteckning och därmed en medicinlista, det var där hon "blev konstig". Men jag tror faktiskt hon måste legat till sig en examen i hälso- och sjukvårdsadministration för hon har faktiskt inte riktigt alla getter inne i hagen.

Förresten, inte så stor skillnad på milligram och mikrogram? Var det doktor du skulle bli? Verkligen? Haha :) Näe, det är kanske bara jag som är petig (fast jag tror inte det) :)

2008-02-01 @ 19:07:59
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: zany

lite som att injicera 3.5 ml innohep. Bara en st tiopotens fel.

galningar det finns!

2008-02-02 @ 11:47:51
URL: http://zany.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback