Får man göra så?

Men vilket jäkla båg!

Ni är ju säkert väl medvetna om min förkärlek till päronkonjak nuförtiden. Det är himmelskt gott. Så för några veckor sedan bad jag om en drink ute med det i. Tjejen i baren sa: "Ah, men en Hornborgarsjön då kanske?" Visst. Och den var ju såklart jättegod. Så igår tänkte jag ta en likadan. Sa till killen i baren: "En Hornborgarsjön, tack."

Och killen bara skrattar åt mig. Påstår att det inte finns någon sådan drink och att tjejen i baren för ett par veckor sedan själv hittade på den. "Alltså, det finns ju massor av påhittade drinkar, typ Anders Special, som det kan vara lite vadsomhelst i." Och så skrattade han mera.

Men han gjorde i alla fall en annan drink med päronkonjak som också var god. Men inte lika god som Hornborgarsjön men den kommer jag aldrig få smaka igen. Hornborgarsjön, bye bye...

Kommentarer:
Postat av: Christian

HAHA. Det där var en rolig historia.

http://www.cocktailguiden.com/drinkar/likorer/xante-paronkonjak

Postat av: alexander

"påhittade drinkar",, till skillnad från de allmänt vedertagna recept som uppstod ur intet i samband med Big Bang.

2008-01-28 @ 10:19:58
Postat av: Ida

Ja, inte vet jag hur dom jobbar. Men han verkade tycka det var roligt i alla fall. Undra hur många högskolepoäng man måste ha för att bli bartender?.. Öh.

2008-01-28 @ 17:22:12
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback