Error.

Ibland är det roligt att inte vara riktigt som alla andra. Ibland är jag inte riktigt som alla andra, fast jag låtsas. Eller ja, jag gör inte alltid som man bör göra. Som igår.

Var på Ica efter jobbet. Jag har i veckan fått ett nytt mastercard eftersom det gamla gått ut. Eller ja, det står att det ska räcka till 08/01 och det är ju hela januari ut. Trodde jag. Så jag hade båda korten i plånboken. Det visade sig att så inte var fallet. Först och främst ska jag också bara tala om att när jag kom till kassan och skulle betala så blev summan exakt 100 kronor. Utan att jag hade räknat på det innan. Det är coolt.
Sen skulle jag betala och tog då mitt gamla kort som ju ska räcka till 08/01. Trodde ju jag. Tekniskt fel står det på kortläsardisplayen och vi provar igen. Tekniskt fel. Ser att tjejen i kassa börjar bli lite svettig. Att det ska börja krångla precis i eftermiddagsrusningen är inte populärt. Jag säger "Mmmjaha, för när det inte finns pengar brukar det ju stå Medges ej." "Jaa, jag vet inte vad som är fel...". Kön bakom mig började växa. Vi gick till en annan kassa och provade. Tekniskt fel. Tillbaka till den första kassan. Kassörskan ringer kollega. "Jag vet inte vad som är fel, det verkar ju fungera i de andra kassorna. Du måste komma hit på en gång."
Jag upptäcker då att jag också har mitt nya mastercardkort med mig, tar upp det lite diskret, låtsas putsa lite på magnetremsan och säger: "Jag tycker vi provar EN gång till i alla fall."

Det fungerar såklart. Alla pustar ut. Inte minst folk bakom mig i kön. "Åh, måste varit nåt tillfälligt fel bara", säger tjejen i kassan. "Mmm, precis..."

Varför sa jag inte bara som det var? Att det var jag som hela tiden hade fel kort. Jag kunde ju faktiskt sagt: "Oj, jag har ju fått nytt kort! Det glömde jag." Näe, jag småljuger istället. Det verkar vara mer min grej.

Skämmes.

Kommentarer:
Postat av: Anna

Haha, lurigt!! :-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback