2007.

Har sett den här listan på en del bloggar så jag snodde den såklart. Men svaren är mina egna. Såklart.

ÅRETS HAPPENING
Brorsonen Hugos födelse. Ren och skär kärlek. Det är asgrymt för tusan.


ÅRETS PROJEKT
Inget särskilt tror jag. Det har varit ett ganska soft år på det viset. Ingen flytt och inget jobbyte detta år i alla fall.

ÅRETS LÅT
Det går icke att bara välja en ju. I början på året var bästa låten Fidelity med Regina Spektor. Sommarens låt måste nog bli The way I are med Timbaland. Kom hem nu med Lars Winnerbäck är höstens låt delat med LSD, någon? med kent.

ÅRETS FILM
Kanske är det för att den är färskast i minnet men jag kan faktiskt inte minnas någon annan bättre film än Arn - Tempelriddaren. Den var ju så fin, så fin.
 
ÅRETS RESA
Den enda resa jag gjort i år, förutom en del småresor, är till Cypern med morsan i september. Jävligt varmt, jävligt gött badvatten, god mat och gott vin. Total avslappning. Jag hade inte ens någon bikiniångest.

ÅRETS HURRA
Jag har väl egentligen alltid tänkt att saker och ting kommer att bli bra till slut och att saker och ting ordnar sig. Men nu känns det mer verkligt och det ger mig pirr i magen av att tänka på framtiden. Det ser ljusare ut än på mycket länge.

ÅRETS PERSON
Mamma. Mamma är alltid alla års person. De sätt hon ställer upp för folk på är helt otroligt. Ibland blir det nästan lite för mycket men jag tror och hoppas att hon själv inser det då. Jag måste nog låta pappa stå med här också för det är tillsammans de gjort årets insats genom att bli fosterföräldrar till en tjej som numera bor i deras hus och mår bra.

ÅRETS SLIT
Även om jag trivs oerhört bra på jobbet har det tidvis varit lite kämpigt. Scheman som inte stämmer och turer som måste ändras i sista stund har gjort att jag varit väldigt trött på skiten ibland.

ÅRETS PLAGG
Min gråa, fina vinterkappa. I love it. Nästan så att jag inte vill att det ska bli varmt alls i år (nej fan, vad jag ljuger).
Eller kanske julklapparna som jag köpte till Mannen. Den kritstreckrandiga skjortan med silvergrå slips satt som en smäck och var skitsnygg. Ihop med min svarta klänning med lite glitter på var vi snyggast på nyårsafton.

ÅRETS BOK
Stieg Larsson-trilogin. Trots det faktum att jag brukar tappa sugen efter att saker och ting varit hypade överallt, och att alla inklusive Svenne-Banan läst böckerna, så är de faktiskt så jävla bra. Jag önskar att jag hade alla böckerna framför mig just nu, olästa.

ÅRETS KÖP
Att jag äntligen tog mig i kragen och gick och beställde linser. Det är fruktansvärt smidigt och är helt klart värt pengarna. Har dessutom dygnet-runt-linser så det är inte ett dugg meckigt.

ÅRETS LYCKA
Familjelycka av olika slag. Dels nya familjemedlemmar i egna familjen plus att jag genom mannen fått en ganska så stor extrafamilj med trevliga vuxna och supersöta barn.

ÅRETS JOBBIGASTE
Hmm jo, det finns en och annan grej som varit jobbiga men det är inget jag tänker skriva här. Dock har det varit lugnt med sjukdomar och dödsfall bland familj och vänner i år och så länge det är så är jag nöjd.

ÅRETS FÖRÄNDRING
2007 var året då Ida skaffade sitt första riktiga förhållande. Se på fan. Jag har alltid sagt att jag den dagen jag hittar någon så är det seriöst. Jag har hellre velat vara ensam än ödslat en massa tid och ork på killar som jag vet att det ändå inte blir något riktigt med. Kanske är jag där nu? Jag vet inte. Men det bådar gott.



ÖNSKNINGAR INFÖR 2008
Att jag och mannen får ett fint år där vi fortsätter ha jätteroligt och kanske reser mer tillsammans. Än så länge har vi bara en resa inbokad.
Att jag och alla som står mig nära får fortsätta att vara friska och må bra.
Att jag ska hitta motivation till att promenera hem från jobbet istället för att ta bussen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback