Ledig torsdag.

Jahaaa. Vad har jag gjort idag?

Har haft en ledig dag samtidigt som mannen också varit ledig. Kändes som det var hundra år sedan det hände senast och ungefär som att det var två månader sedan vi sågs fast det egentligen bara var fem dagar. Jag börjar sakna mer och mer ju längre tiden går. Innan kändes det som vanligt emellan gångerna vi sågs, ungefär som att vi aldrig träffats och allt var som innan. Men nu är det lite annorlunda. Jag har börjat längta lite mer. Det är ju ett bra tecken. Herregud, människan har ju för tusan träffat min pappa och hört honom dra det årliga skämtet vid den här tiden på året. "Jodå serru, jag har ju namnsdag idag vettu. Alla helgons dag ju."

Efter att ha ätit frulle i min soffa och konstaterat att det nog inte händer så mycket mer en sån här grå dag om man inte gör något så bestämde vi oss för att åka på utflykt. Vi åkte bland annat igenom en by som hette Köttkulla. Ja, då är man på landet helt enkelt. Men vi kom fram dit vi skulle till slut. Till Gällstad. Har hört att det skulle finnas en del att shoppa där. Det blev en kofta från Bondelid och en t-shirt i favvofärgen lila.


 Bara för att det ser så snyggt ut i bloggen. Love lila.

Sen åkte vi ut på landet lite till och hälsade på ett par kompisar till mannen som nyligen köpt hus. Hund hade de också. Men ingen Volvo. Ja, man börjar ju komma upp i den åldern nu. Tydligen... Vi gjorde upp par-planer inför helgen till och med. Herregud. Men trevligt.

På hemvägen gjorde jag klart att jag inte kommer gå med på att skaffa hund tillsammans. Inte för att han frågade eller nåt sånt, utan bara så att han vet. Nån måtta får det vara.

Kommentarer:
Postat av: Christian

Komma upp i den åldern. Lägg av. Nu känner jag mig misslyckad ;)

Postat av: Peter

Precis! Nu ær jag på randen av ett sammanbrott før att jag ær gammal och inte har något eget stælle att bo i... ;)

2007-11-09 @ 08:38:07
Postat av: Ida

Haha. Förlåt, det var inte meningen. Men alltså.. jag gillar hus, hundar och volvobilar. Och det kvittar väl om man är 24 eller 44. Det är bara det att hela grejen är nytt för mig. Till och med att ha någon att umgås med är ju nytt. Så jag måste skylla på nåt och då ligger hunden bra till. Men det är inte dens fel egentligen.

2007-11-09 @ 10:38:16
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: A

Så du slängde egentligen, från ingenstans, ur dig "att skaffa gemensam hund kan du glömma?"

Du är nog min idol Ida. Obs Inte Idol-Ida...

2007-11-09 @ 15:01:59
URL: http://a-funderar.blogspot.com
Postat av: Ida

Tack A ;) Jomen det var så. Och så rabblade jag upp alla nackdelarna med hur illa de luktar, att de pälsar ner överallt och att det är jobbigt att gå ut med dom. Allt jobb är inte värt det faktum att de faktiskt är ganska söta. Som sagt, jag gillar hundar, särskilt min egen som är hemma hos mina föräldrar, men jag skulle inte vilja ha en själv.

2007-11-09 @ 15:15:19
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback