Hjulklaps.

Men åh.

Det har tydligen blivit en del ändringar i jultraditionen i min familj i år. Ett par år i rad nu har vi kört med att vi runt första advent
lottar vem man ska köpa julklappar till det året. Och det har funkat jättebra. Mindre stress och ekonomiskt mycket bättre.

Men så går äldsta brorsan och skaffar sig en EGEN familj det här året. Bara sådär!  Och då vill de ge julklappar till alla, tillsammans, som en familj. Vafan... Fast jag ska väl egentligen inte klaga. Det är ju roligt att få klappar från alla också. Men det är desto oroligare att köpa till alla. Den stora klappjakten måste börja nu annars kommer jag aldrig hinna. Varför skaffade morsan så många barn?

Fast jag har i alla fall hittat en superduperskitasbra julklapp till mannen. Jag är så jäkla nöjd för jag tänkte att han blir nog svårast att köpa till, men så råkade jag snubbla över den. Typ.

Kommentarer:
Postat av: Christian

Varför gör ni inte så här; alla lottar som vanligt, men ni tar inte med äldsta brorsan. Nu har ni alla en person att köpa till, plus att ni alla köper EN present till äldsta brorsans familj.

Problemet löst.

Sedan alla presenter som alla vill köpa till de små barnen, de får helt enkelt räknas vid sidan om.

Postat av: Ida

Antagligen lite för komplicerat. Lilla familjen vill ge bort julklappar ihop och dessutom har den andra brorsan en sambo som då hamnar helt utanför. Eller nåt. Jag vet inte. Det blir enklast att göra som vanligt.
Men tack för att du försökte lösa ett problem åt mig :)

2007-11-30 @ 10:47:18
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jens

Vad köpte du? Fast det går väl inte att skriva här kanske.

2007-11-30 @ 12:56:02
URL: http://speakeasy.blogg.se
Postat av: Ida

Njäe.. Eller jag kan berätta sen på ett annat ställe. Just in case.

2007-11-30 @ 17:43:28
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback