Fredrik Lindström.

Igår kväll var jag och zany och lyssnade på Fredrik Lindström.



Språk- och människointresserad som man är så tycker jag att det han pratar om är fantastiskt bra. Och sant. Dock pratade han inte något om språk den här gången utan om den svenska mentaliteten. Hur vi är som svenskar och hur vi beter oss. Som till exempel är vi jättebra på att ta ansvar. Vi tar ansvar för allt. Eftersom det nu var jag som frågade zany om hon ville gå på Fredrik Lindström är det liksom mitt ansvar ifall hon inte tycker det är bra. Det är ju 1,5 timme av hennes liv som hon aldrig kommer få tillbaka. Och då blir det mitt fel.
Sen var det också lite om hur styrda vi är av siffror i Sverige. Allt som är mätbart gillar vi. Som det här med våra kvadratmetrar till exempel. I andra länder går man in i en lägenhet och känner efter hur stor eller liten den är. I Sverige säger man: "Jaa, den är ju lite trång och så, men det är faktiskt 43 kvadratmeter!"

Ja, som vanligt låter det inte riktligt lika kul när man återberättar. Men det var grymt bra i alla fall.

Kommentarer:
Postat av: Jens

Haha, ja det är ju sjukt! Varför får man ångest efter att ha valt en film som visar sig vara dålig när man sett den med någon?

Fan, det där hade jag velat se också. Närmaste plats = Ume, avstånd = 26 mil. Jag bor i världens ände (ibland känns det dock som världens ända).

Postat av: Ida

Jens: 26 mil? Det är ju nästgårds. Nästan runt knuten ju. Och åh, vad trevligt med blogg. Den har jag väntat på :)

2007-11-10 @ 17:21:48
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback