Vättern och sånt.

Jag kom på här i veckan att jag nu bott här i ett halvår.
Inte just i Jönne, för här har jag bott sedan i juni, men i min egna lägenhet.
Dags att sammanfatta lite eller?

Jobbet, anledningen till att jag flyttade hit överhuvudtaget.
Det mest händelserika arbetslivshalvåret jag nånsin varit med om. En del av det har jag ventilerat här (utan att berätta för mycket) om mord, sjukdom, olyckor, utskällningar och eländes elände. Men vet ni vad? Det är så vardagen ser ut. Det händer hemska saker hela tiden. Och allt detta är vi så jäkla bra på att hantera. De jag jobbar med är helt fantastiska, det märks att jobbiga situationer gör en grupp människor starka. Själv har jag verkligen vuxit under detta halvåret även om jag fortfarande lite då och då får hjärtklappning på jobbet. 

Kompisar.
Har löst sig på det allra bästa sättet som kunde hända tror jag. En jobbarkompis bekantskap leder till en annan bekantskap och plötsligt har man en afterwork inplanerad. Ett par bekantingar till hänger på. Sen har allting bara rullat på. Och jag har SÅ roligt just nu. Är så glad över de jag träffat, några har visat sig vara ett par riktiga guldklimpar (hej hej zany ;) )

Familjen.
Har sju mil hem till byn. Det är alldeles lagom. Vi träffas inte för ofta och inte för sällan. Imorgon ska jag på kalas med familjen och jag kom på mig själv med att längta dit. Det är verkligen roligt att träffa alla syskonen och alla runtomkring. På senare år har jag lärt mig att uppskatta min familj. Under lång tid tyckte jag bara alla var jättejobbiga (förmodligen tyckte att jag var skitjobbig också), men nu tycker jag om att umgås med alla. Att det dessutom ska komma till en familjemedlem efter sommaren är ju bara helt fantastiskt.

Det enda som är kvar att skriva om är väl kärlekslivet.
Men äh, jag vet inte. Jag har roligt just nu och lär känna nya människor och nya platser. Ingen brådska med det. Det löser sig.


Men det var värst vad jag låter glad över allting då. Det har ju faktiskt hänt väldigt många tråkiga saker under detta halvåret också.

Det är nog bara för att jag druckit vin.

Sammanfattningsvis: Det är bra nu.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback