Lördag.

Examensfest för en kompis igår kväll. Tjejfest. Väldigt blöt fest. Fast inte för mig för jag körde bil. God mat. Dålig fotboll. I alla fall de sista minutrarna. Ta igen vad som hänt hos varandra sedan förra gången man sågs på påskafton. Pratar jobb, utbildningar och flytt och vad som egentligen händer på midsommarafton för den har vi ju firat tillsammans sedan vi gick i sjuan. Pratar om gamla klasskompisar. Vissa har lämnat denna världen för inte så längesen, vissa håller på med "en massa skit" eller "sitter på nåt hem". Pratar om våra egna problem. Då gick det inte att prata om. Men kanske nu. En del har varit riktigt illa ute. En del är det fortfarande. "Jag mår bättre nu. Jag har gått vidare." "Han gjorde mig så illa." Pratar om utseende, mode, smink, kläder. Pratar om flirtande och samboliv. "Hur går det med killarna då?" "Hur känns det att ha flyttat ihop då?"
Åka in till stan. Jag kör. Stannar snabbt på 90-vägen för att jag hör ett "Jag mår illa" från baksätet. Hög musik. Fylle-samtal. "Sänk! Jag måste ringa till Honom." Höjer musiken igen. Cider på växelspaken. "Åh, förlåt!" Höjer musiken. Skrattar åt hur högt och hur fel alla sjunger. "Men asså, jag älskar verkligen alla er!" "Puss!" Framme. Måste rökas. Kissa bakom en bil. Tappa en öl i marken.

Vi är så olika. Har blivit olika. Jag har blivit olik. Har egentligen alltid varit. När vi ses brukar det bli kaos. Vi träffas numera 3-4 gånger om året och då är det som ovanstående. En jävla fest. Kaos, kramar, pussar och sprit. 

Men jag tycker om dem så mycket.

Kommentarer:
Postat av: jompa

kan du inte göra en uppdatering om vad folk håller på med nuförtiden?

Postat av: Ida

Skulle jag kunna göra, fast inte i bloggen. Jag kan maila dig imorgon om du vill.

2007-06-03 @ 22:49:12
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback