Hus och sånt.

Jo, mina kära föräldrar har sålt mitt barndomshem som jag bodde i från år 1 till år 21.
De ska flytta till ett mycket större hus. Det känns ju lite ologiskt när nästan alla barn är utflugna.
Men. Det ligger ungefär 200 meter från där de bor nu och det är ett lite äldre hus som min pappas farbror och hans fru bott i. Pappa köpte det när de dött och renoverade det lite och gjorde om det till två lägenheter som varit uthyrda. Nu är det visst dags för dom själva att flytta dit. Först ska de renovera en hel massa mer förstås. Sen är deras vision är att de ska sitta på den stora altanen som pensionärer och blicka ut över hembyns marker och åkrar och gården där pappa växte upp och ha en massa stora familjemiddagar och släktfester med alla barn och barnbarnen som ska leka i den stora trädgården.

Jaja. Det blir nog bra med det.
Det löser sig med skridskor bara det blir is.


Hejdå huset

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Du verkar inte 100% övertygad?

2007-01-19 @ 06:18:04
Postat av: Ida

Mathias: Jodå, men för min egna del känns ju barn och hela grejen otroligt långt bort, men inte för mina bröder. Men som sagt, det ordnar sig nog :)

Postat av: Sofie

snyft :( (vet hur det känns..)

2007-01-19 @ 23:56:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback