160 cm, och därmed basta.

Än så länge har det varit en bra helg. Dessutom har ju bara halva gått, skönt!

Kul kväll igår där vi på restaurangen åt olika tapas där den grillade halloumiosten var gudomligt god. Och så drack vi vin. Och sangria. Sen gick vi över vägen till utestället. Tre supergoda drinkar hann jag med sen var klockan plötsligt två och det var dags att gå hem. Fick sedan eskortering ända fram till dörren. Inget flirtande, inga baktankar, bara sällskap för att jag inte skulle bli överfallen. Sånt gillar jag.

Och jag var inte ens bakis idag!
Upp klockan halv elva, pigg och glad, ut i den kalla luften med skinande sol. Mötte upp A, en av de bästa tjejerna i Jönne, helt klart. Sen köpte jag hudvårdsprodukter för tolvhundra. Det kändes lite sjukt.

Sen gick jag på Ikea med mina föräldrar. Pappa är som vanligt rolig när han är ute bland folk, fast han vet inte om det själv. Man får liksom hela tiden valla honom runt, visa hur man gör, förklara saker och ting. Men han är schysst. Och han är så glad att de ska flytta till det nya huset så att när de ändå håller på att köpa en massa nya saker ska de slänga med en ny säng till mig. En 120-säng sa han men jag ska försöka propsa på en 160. Fy FAN vad gött.
Men det är nästan så jag börjar bli lite orolig för att bli arvslös. Till jul köpte de två Bruno Mathsson-stolar som kostade hurmycketsomhelst till det nya huset. Undra om de inte håller på att bli lite dementa? Vi som knappt fick lördagsgodis som små..


Jag gillar hur saker och ting har blivit här i Jönköping. Det är fanimej trevligt här.

Kommentarer:
Postat av: Mort

Det låter fanimej bra. Jag gläds å dina vägnar. Jag vet hur det är att känna mig lite lost i en stad, även om det inte riktigt är fel på staden. Och Jönköping är det inget fel på, så ... heja heja! Lev väl, etc.

2007-01-28 @ 09:11:17
Postat av: Maza

Och du, Bruno Mattson-stolarna kommer att vara värda mer än vad dom köpte dom för när det är dags för arv, så cool down =)

Postat av: Ante

Jag var också på IKEA igår och letade säng. Jag och em miljon Jönköpingsbor (ungefär). Jag drabbades av en försäljare som kunde allt utom att ge vettiga råd så jag drabbades av total beslutsångest och köpte en lampa istället. Det är fan svårt att välja sängar.

2007-01-28 @ 11:38:48
URL: http://innanjagblirvuxen.blogg.se
Postat av: Ida

Mort: Tack :) Du är snäll.

Maza: Oh, det tänkte jag inte ens på. Nu blev jag lugn igen :)

Ante: Jag har också varit där en löningshelg. Sjukt I tell you! Fast vi var där senare på kvällen igår, då var det okej. Men fan, jag provlåg inga sängar igår. Det kanske man borde gjort. Vi kan provligga ihop?
(hm, det där var knappt roligt.. ;-) )

2007-01-28 @ 14:01:00
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback