Grr.

Något som är lite dumt när man jobbat kväll är att man hämtar upp posten när man kommer hem. Det kan ganska lätt göra en irriterad. Inte bra när man ska sova.

För det första är jag otroligt irriterad på all jävla reklam och skit som återigen kommer till mig eftersom någon ungjävel pillat bort min Reklam, nej tack-klisterlapp från min låda.
För det andra är det alla räkningar som man måste sprätta upp. Alltid lika tråkigt.
För det tredje är det alla andra dåliga besked som kommer lite då och då som ett brev på posten. Som att de ändrat min tid på kvinnokliniken och även läkaren. Nu ska jag visst istället gå till en manlig gynekolog. Manliga gynekologer är jag av ren automatik lite suspekta mot. Förstår inte varför man väljer en sådan specialitet där man omöjligt kan ha den rätta förståelsen för... området där. Är det av fascination? Perversion?
Nåja, jag skulle väl kunna gå med på det om det var en som var schysst, men eftersom jag känner till sjukhuset råkar jag veta att den här mannen är en skäggig, tysk, liten gubbe som ser ut som en tomte. Känns inte bra.

Nu ska jag sova. För jag är inte irri längre. Kom ju på att jag kan ringa och ändra tid igen. Krånglig måste man vara ibland.

Kommentarer:
Postat av: zany

hola!
tröst: jag har de två senaste gångerna varit hos manliga gynisar å de är hör och häpna om möjligt ännu försiktigare än damerna. Mycket mer hänsyn för de känsliga delarna. De vill ju inte ta sönder oss. Vem ska då föra deras arv vidare? Nej, HEJA manliga gynnare!!
kram kram

Postat av: Ida

zany: Mjo, jag har också hört det. Men jag behöver inte någon som är försiktig, det är inte det som är mitt problem ;-P Jag behöver bara någon som kan skriva recept.
Och så vill jag slippa undra under hela undersökningen ifall det är av fascination eller pervertion och vad hans fru egentligen tycker om hans läkarspecialitet. Typ.

2007-03-01 @ 10:58:11
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: A

Förstår inte heller hur män kan vilja bli det. Har du sett det Vänner avsnittet när Rachel tror jag dejtar en gynekolog? Slutar men en rätt kul jämförelse av att om man serverar kaffe hela dagarna så är man inte så sugen på det när man kommer hem... :-)

2007-03-01 @ 13:14:43
URL: http://a-funderar.blogspot.com
Postat av: Ida

A: Haha, ja jag menar just det. Det är ett mysterium... Fast jag tror iofs det kan hänga ihop lite med att de får operera mycket och därför tycker det är lite coolt. Fast hur coolt är det egentligen att operera 70-åriga damer med framfall? Not so much.

2007-03-01 @ 15:14:57
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Ulrika

Hmm... nu kommer svenskläraren i mig frm adu kan väl inte vara suspektA MOT någon?? inte ens e´n manlig gynekolog?

Jag gillar dem heller inte, alltså att gå till dem, men på en familjemiddag i måndags kom vi fram till att det måste ha med kirurgin att göra + att de om några kan förhålla sig fullständigt objektiva till sina patienter, alltså deras åkommor etc. Det om något är väl positivt!

Fast jag har bara varit till en, och han var allt annat än bra... sa "jaha, och du är här för en abort" och det var jag VERKLIGEN inte!

2007-03-01 @ 18:37:50
Postat av: Ida

Ulrika: Hm, jaså.. Jag trodde jag var duktig där och fick till det med pluralet ;)
Jo, de är säkert duktiga på det de gör. Fast den som du hade var ju... skum.

2007-03-01 @ 23:33:17
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: alexander

du ska alltså byta tid i syfte att slippa en manlig läkare.. tydligare könsdiskriminering har sällan skådats fröken johansson;)

jag kan iofs förstå din misstänksamhet mot en man som vigt sitt yrkesliv till att förstå och behandla det som vi, den stora majoriteten män, helst väljer att inte ens reflektera över, nämligen potentiellt sjuka kvinnliga underliv. å andra sidan kan samma misstänksamhet hysas gentemot manliga urologer eller kvinnliga gynekologer, åminstone ifråga om perversion, då som bekant alla människor inte bekänner sig till den heterosexuella normen. om resonemanget dras ytterligare ett steg kan, med tanke på allsköns olika fetischer, även läkare som sysslar med andra kroppsdelar misstänkliggöras på samma grund. i slutändan handlar det förmodligen endast om fördomar, rädsla och oförstånd hos patienterna, snarare än en faktisk fara för otillbörlig njutning hos den behandlande läkaren.

oj, vad långt det blev. men jag tycker att du är en fin människa även om du nu väljer en kvinnlig läkare Ida, den personliga bekvämligheten är ju faktiskt att föredra framför politisk korrekthet i vissa lägen=)

2007-03-02 @ 13:14:12
Postat av: Ida

alexander: Näedå, jag ska inte ändra min tid jag fått ;) Ingen könsdiskriminering här inte, fast det lät ju så på inlägget. Mitt fel där. Men jag är smartare än så. Jag är ju själv en professionell yrkeskvinna inom vården. Detta var bara en liten reflektion över deras yrkesval. Men jag förstår samtidig att de har en professionalism och att det hela sker väldigt objektivt. Fast jag hyser fortfarande viss skepsism.

Annars tycker jag faktiskt att man ska kunna ha en valfrihet om man så önskar. Det är ganska många kvinnor som hyser just rädsla inför ett sådant besök och det kan bero på många olika, komplicerade saker. Det kan ju vara att man blivit utsatt för ett övergrepp t ex. Då är det viktigt tror jag. Utan att vara diskriminerande tycker jag så.

Kul med lite debatt i min annars ganska händelselösa (meningslösa?) blogg :)

(du är möjligtvis inte hemma i vmo nästa helg? då ska vi ut nämligen) ;)

2007-03-02 @ 18:08:18
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: helena

yss, inte kul o ligga där, speciellt inte med en man mellan låren..( i vissa situationer dock trevligt=). ska själv dit på tisdag.. typ efterkontroll eller nåt. när kommer du o kramar nellie? hon e värsta bäbisen nu, skrattar hela tiden. stor(?) också, 55 cm o väger 5 kg. lagom ont i armen efter att ha burit henne en dag.=)

2007-03-03 @ 22:37:21
Postat av: Ida

helena: Åh, lilla pluttan. Jag vill se när hon skrattar ju. På fredag vill jag komma! Får jag, får jag?

2007-03-04 @ 16:16:09
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Anonym

yes, har inga planer på fredag, så du e så välkommen. vi måste ta o gå ut o festa någon helg också. eftersom hon äter mjölkersättning så går det ju. ska jobba tisag onsdag o torsdag o lördag på harrys/terazza i ljungby, skojsigt värre, men lagom trött på söndagen. slutar typ vid 03 eller nåt, o sen ska man ju köra hem. lillan äter vid 7 på morgonen, så jocke får nog gå upp o mata henne då.=)

2007-03-04 @ 20:34:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback