Ojdå.

Firade med tårta igår för att han som är en vän och som är en pojke, fast ingen pojkvän, fyllde år. Ändå var det jag som fick en blomma. "För att du är så söt". Det var ju liksom lite omvänt. Och oväntat. Kanske därför det pirrade till i magen. Mycket märkligt.

Idag ska jag bara vara hemma och ha tråkigt. Ska pyssla lite i hemmet, laga mat, läsa bok och lyssna på musik. Imorgon firar vi in det fina vädret med en kräftskiva. Så himla skönt med sol nästa vecka, herregud. Och jag måste ju få lite färg annars kommer jag fjälla bort hela mig på Cypern för där ska det jävlarimej pressas. Läderhuden kommer väl i 50-årsåldern som tack för det, men det struntar man ju i nu liksom.

Apropå kräftskiva och sånt. Det lär ju bli kraftig vindrickning på lördag. Precis som helgen innan det och precis som helgen innan det, och som i onsdags. För då kom halva släkten upp till Jönköping och vi käkade på Piren. Jag åt Vätterlax som var underbart god, och jag som inte ens är särskilt förtjust i fisk. Jag och mamma delade på en flaska vin. Efterrätten och kaffet skulle intas hos brorsan med sambo och eftersom vi var lite fulla, alla tolv familjemedlemmar, så var vi tvungna att åka buss dit. På skylten stod det 25 minuter till nästa buss gick. Och vad gör man då medan man väntar, är lite halvfull och har Bishop Arms inom synhåll? Jo, man går dit och fortsätter dricka. Så nu har jag shottat Tequila Rose tillsammans med mamma, min svägerska och hennes mamma. "Det smakar ju som varm, smält jordgubbsglass! Fast lite starkare.."

Jag ska försöka lova att ta det lite lugnare i höst. Men det är ju då det. Jag har ju faktiskt fortfarande semester nu.

Kommentarer:
Postat av: Sofie

Hej! Nu ska vi tydligen ha värsta religiösa jippot med hela scoutledningen i september.. Låter det kul eller? Hm.. Vad säger man?! ;)

2007-08-03 @ 16:24:17
Postat av: Ida

Sofie: Ja, jag fick brevet idag. Haha. Men allvarligt talat, jag tror det kan bli rätt kul. Eller ja, låt säga såhär: Kommer du, så kommer jag. Förresten träffade jag halva Lajja här ute i Jkpg i helgen. De blev ganska uppspelta :)

Postat av: Sofie

Ja, kanske kan bli det. Fast en sak kommer saknas för att ha riktigt kul med det folket - spriiiiiiit. O jag säger också så; kommer du, så kommer jag, för Challe lär inte kunna eftersom hon bor ända uppe i Umeå. Åhh vad kul o träffa dom, dom e världens roligaste alltså.. haha.

2007-08-03 @ 20:41:22
Postat av: Ida

Jamen, vi tackar väl ja då, eller? :)

2007-08-03 @ 21:06:52
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Sofie

Ja, men vi gör väl det då :) Får bara hoppas man inte har någon tenta eller så liggandes måndagen efter men då får man väl avboka. men vi kör på det, absolut! :)

2007-08-03 @ 23:30:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback