Usch och fy.

Och jag har inte ens orkat berätta om min tripp till Ullared i lördags morse.
My god.

Vad var egentligen mitt mål för resan? Ja hörrni ni, jag vet knappt. Jag var nog egentligen mest bara med som sällskap till brorsan som skulle köpa grejer till sitt nya garage, till gravida svägerskan som skulle köpa lite smått och gott och till syrran som skulle köpa en locktång.
Vi åkte hemifrån långt innan solen gått upp och var där precis när det öppnade vid klockan sju. Galenskap. Och vad är det egentligen för människor som åker dit? Jag kan väl inte påstå att jag var särskilt uppklädd när vi åkte dit men jag hade i alla fall ett par jeans på mig. Det fanns det många som inte hade kan man ju säga. Det var mjukisbrallor, slitna gympaskor och rufsigt hår precis som om de just klivit ut från tältet från Ullareds camping (vilket inte skulle förvåna mig om det var just det de gjort).
Nej, det var kanske lite elakt sagt. Men lite så är det ju. Och av någon anledning känns det som att just de människorna samlas på en sådan plats som just Gekås.

Fast sen finns det ju damerna också. De lite äldre tanterna. Kärringarna med sina kundvagnar.
Vid ett tillfälle blev det lite trångt så allas kundvagnar hamnade i någon slags karavan där alla gick efter varandra och ingen kom någonstans, man kunde bara följa med strömmen helt enkelt. Men det var lugnt, alla följde färdriktningen så att säga. Självklart kommer det då en kärring bakom mig med sju-åtta rullar presentpapper lyft över huvudet och säger: "Hallååå hallåå, jag ska bara förbi hääär". 
Är klockan strax efter klockan sju på morgonen talar man inte på det viset till mig, så är det bara. Hade hon möjligen viskat lite försiktigt: "Ursäkta mig." så hade det kanske varit lugnt men nu gjorde det så ont i öronen att jag bara inte kunde hålla käften. "Jaha, fast alla ska ju fram och förbi här som du ser. Det går nog inte", sa jag och flyttade inte min kundvagn en millimeter. Och jag fick leenden från alla övriga i karavanen så det kändes bra.

Nåja, jag köpte i alla fall en del underkläder, tre Höganäs-skålar som måste hamnat fel för inte trodde jag de hade sånt på Gekås, ett par skor, lite annat krafs och godis såklart.

Kommentarer:
Postat av: Peter

Haha, så du har kommit så långt ner i træsket att du åker till Gekås nu. Hærligt! ;)

Tænk på oss stackare som ær uppvuxna utanfør Falkenberg och dærmed var på Gekås alldeles før många gånger om året. Och innan jag glømmer det - en gång i tiden fick jag jobb dær, men detta tackade jag vænligt men bestæmt nej till. In retrospect a very good choise! :)

2007-04-03 @ 16:03:54
Postat av: Jens

Haha. Obstinat-Ida är en skön person. ;)

2007-04-03 @ 19:08:17
Postat av: Ida

Peter: Haha, näe! Jag är inte i träsket.. Det var väldigt längesen jag var där nu. Och ja, det var ju väldigt smart av dig att inte bli fast där.

Jens: Thank you, thank you very much.

Postat av: a_nikkan

Hur kan man inte älska ullared?! Prrfft! I lööööv Gekås! :-D

2007-04-04 @ 07:37:14
Postat av: Peter

Har jag inte sagt det førr - jag vill ju påstå att jag ær en ganska smart mænniska... ;)

2007-04-04 @ 08:39:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback