Thank you A.

Tack A, ännu en lista alltså. 


Dagens vill ha: Någon som kan massera mina axlar och nacke efter att ha jobbat en hel kväll.
Dagens klädsel: Hm, jag har ju haft sjukhusscrubs på mig nästan hela dagen, fast underkläderna vet ni ju om förstås. Plus glasögon och några smycken.
Dagens smink: Lite rosa ögonskugga, mascara och Clinique superbalanced foundation (mycket viktigt).
Dagens frisyr: Den vanliga. Jag är lite tråkig på det viset. Chokladbrunt med lite ljusare slingor och snedlugg.
Dagens händelse: Att solen sken och att det faktiskt var varmt ute. Helt jävla otroligt. Också rätt sjukt att man tycker det är lika fantastiskt varje år.
Dagens låt: Jag är fortfarande helt fast vid TAW så det får bli Vill du ha mig ändå.
Dagens planer: Att sova inom en snar framtid.
Dagens saknad: Att sniffa lite sådär på halsen på någon som är ett par centimeter längre än en själv. Fast det är inte bara dagens saknad, snarare litegrann varje dag. Det framgår ju på bilden lite längre ner att det liksom är min grej. En jäkla klängväxt kan man säga. Ibland.
Dagens dummaste: Det där datasystemet på jobbet som inte funkar som det ska, idag svor jag som fan över det bara för att det fuckar upp precis när man får häcken full med jobb. Igen.
Dagens sjuka: Många. Varje dag.
Dagens drog: B&J New York Super Fudge Chunk. Munorgasm I tell you.
Dagens roligaste: Idag på jobbet var det en ambulanskille som sa att jag luktade gott, men det var förstås bara för att han precis varit och hämtat en sjuk tant som badade i bajs, typ. Det var lite roligt. Fast ändå inte.
Dagens favorit: Min brorsa. Han har skaffat sig msn och han är faktiskt skitrolig. I love him.
Dagens köp: Dagens enda köp blev nån slags Finus-pasta eftersom jag inte orkade laga matlåda igår. Matlåda kan vara det tråkigaste i hela världen.
Dagens godis: Mig själv (får man ingen bekräftelse på annat håll så..)
Dagens humör: Bra, mycket bra. 
Dagens ord: Det blev många invecklade ord på jobbet idag eftersom det är vissa av AT-läkarna som tror de är extra duktiga och ambitiösa ju fler komplicerade ord de använder. Man säger "medikamentell behandling" istället för "ge mediciner" eller den franska frasen "en passant" istället för "förbigående". Tur att man är rätt smart själv och att google finns.

Kommentarer:
Postat av: zany

de kanske får en egen SAOL för att skilja sig från mängden. Och för att det ska ta åtminstone liiiite längre tid för oss andra att upptäcka att de faktiskt inte kan sådär exceptionellt mycket som man först tror.
Min favorit e seponering. WTF lixom? Utsättning heter det!

Postat av: Ida

zany: Ja det är faktiskt mycket märkligt, varför krångla till det? Dock tycker jag ju faktiskt också att det är lite coolt att kunna annorlunda ord, men man behöver ju inte krångla bara för det ;)

2007-04-12 @ 13:30:26
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Johan

Man blir skadad av utbildningen... så är det. Och ibland, visserligen kanske mest mellan läkare, så behövs alla knasord *suck*

Så klart finns det oxå det som behöver iaf försöka vara lite Messerschmidt för att stärka självbilden, men sånna nötter finns ju överallt ;)

2007-04-17 @ 13:44:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback