RWE.

Söta Lucy som jag träffade för några veckor sedan hade för ett tag sen en text i sin blogg från en av P3's krönikörer Rebecka Vinterbarn Elg.


"konstant singel

det är inte som att jag är hopplös när jag säger att jag aldrig kommer träffa nån, det är bara det att jag inte är speciellt hoppfull. tjejerna tycker det är konstigt, men det är inte så konstigt att tjejerna tycker att det är konstigt för vi beundrar redan varandra. och visst, det var en trevlig afton, men det är bittert att dagen efter förstå att man har blivit en tjej som aldrig går hem med nån andra kvällen. av den enkla anledningen, att det aldrig blir en andra kväll. för att det första intrycket man lämnar är väldigt gott, men det andra är till missbelåtenhet.

och visst väcker det en smula mindervärdeskomplex i en, och man upptäcker återigen att det var ju onödigt att blanda in andra människor i sitt liv. för så länge man är ensam är man ganska nöjd över hur man tar sig ut. om man går runt hemma i sina mjukisbyxor så ställer man sig aldrig frågan ifall man duger, för det vet man att man gör. det är när omvärlden plingar på dörren som man ifrågasätter sig själv. om man inte blandar in andra människor i sitt liv så slipper man också upptäcka att man inte duger för dem. men det är tyvärr både jävligt omöjligt att lyckas med och jävligt tråkigt om man skulle lyckas.

tjejerna frågade vad som hände. vad som hände? ja du, han nyktrade väl till. och tjejerna vill gärna analysera. de säger att det kanske var nåt jag sa, hur jag agerade, att jag skulle gjort nåt annorlunda för att han skulle bli intresserad av mig, och jag fräser och spottar på deras ord. varför ska man förutsätta att man gjort nåt fel, eller att man varit för frispråkig, eller rakspråkig, att man pratat alls? det är lättare att inse att nån bara är totalt jävla ointresserad av en.

som att det accepteras att killar är de som kan skrämmas bort och att tjejer ska vara dem som borde lära sig hur man snärjer en man och får honom att stanna."



Jag säger inget mer.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback