Pluttinutt.

Vilken trevlig, solig dag i Värnamo jag haft.
Fixade först ett ärende på banken. Känns alltid lika vuxet att gå dit och prata om lån, amorteringar, skatter och annat. Det är bra att ha en egen bankman som känner en rätt väl och vet hur man egentligen menar när man sitter där som en fågelholk. Och när jag säger "man" menar jag mig själv.
Sen köpte jag lite fika och promenerade hem till Nellie och hennes mamma. Vilken härlig bebis! Nu är hon snart fyra månader så nu ler och flinar hon lite grann om man pratar bebisspråk (jag lyckades ett par gånger) och hon har sitt eget gurglande språk, hon stoppar ner båda de små händerna i munnen och smackar, hon dreglar rätt mycket också men det gör liksom inget för man kan sitta där och bara titta på henne och gurgla med hur länge som helst. Och man kan ju tycka, om man läst den här bloggen de senaste månderna, att jag är en såndär fri och singellevande tjej där livet leker och allt är kul. Och visst, så är det väl. Men det är sånt här det handlar om egentligen. På ett eller annat sätt.

 På den sista bilden ser det ut som hon nästan är på väg att skratta lite. Det kan vara så. Eller så gurglar hon bara lite.

Sen deklarerade jag ihop med mamma. Hade till stor del fortfarande fågelholksansiktet då, men jag börjar fatta. Lite. Sen hade vi det ganska trevligt och mysigt tills telefonen ringde och min storebror meddelade att han låg på sjukhuset här i Jönköping efter att ha fått ström i sig på jobbet. Han är elektriker. Han mådde egentligen rätt bra men får stanna på sjukhuset över natten för lite övervakning. Särskilt eftersom hans sambo inte är hemma just nu heller.
Så nu på vägen hem till Jönne igen så gick jag in på jobbet och tittade till honom lite. Han låg och lyssnade på radion som är inbyggd i huvudkudden men snart skulle han och de andra gamla gubbarna sova.
Det kommer ju såklart ordna sig, det var inte så farligt, men det är ju lite av ett mardrömsscenario att någon i familjen ska råka ut för något allvarligt. Tur att jag inte jobbade idag när han kom in säger jag bara. Jag kände bara nu när jag var där och skulle fråga sköterskan vilket rum han låg på att jag hade en klump i halsen och darrade lite på rösten. Usch!

Kommentarer:
Postat av: Jens

Skönt att det inte var något allvarligt! Tror nästan att din kommentar om "de ANDRA gamla gubbarna" smärtade mer.. ;)

2007-04-25 @ 11:21:09
Postat av: Ida

Jens: Japp, dessutom ska de göra ett hjärtultraljud om ett par dagar för säkerhets skull. Det är bra. Haha, jo han kanske skulle blivit lite upprörd. Tur att han inte läser den här bloggen.

Postat av: Helena

vad söt hon blev på biilderna.
Hoppas allt går bra med martin? eller e det andreas? kram

2007-04-27 @ 20:26:26
Postat av: Ida

Helena: Ja, hon blev ju supersöt! Men det är hon ju, så det blir ju inte så svårt :) Det var Andreas som hade en liten olycka, men han mår bra nu. Fast det gjorde han hela tiden iofs, men ändå.

2007-04-29 @ 21:35:19
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback