Påskfest.

Det var skumt i torsdags när vi var ute och det var faktiskt rätt skumt ute igår också.
De två förfesterna var grymt skojiga. Fint folk, fin mat, fint vin.
På utestället blev det dyrt och blött. Men det var så jäkla roligt. Och folket man träffar, jösses. Som vanligt blir man på gott humör av att träffa de fina gymnasiekompisarna men ibland träffar man på annat, lite mer oväntat folk. Vid ett tillfälle stod jag vid baren, vilket jag i och för sig gjorde den mesta tiden, och tydligen var det någon som precis sagt nåt roligt för jag stod visst och halvskrattade lite när en kille gick förbi och slängde ur sig: "Fint leende du har." Sen gick han vidare. "Appappapp. Dig känner jag igen", sa jag. Och det gjorde jag, det var inte bara nåt jag sa för att han inte skulle komma undan med vad han sa. Då visade det sig att han jobbat på samma bemanningsföretag som jag en gång i tiden. Det var på den tiden jag tog vilket industrijobb som helst bara för att jag inte ville vara arbetslös. Det var jag, rätt många miffon och han, som jobbade där. "Just det ja, det var du som aldrig sa nåt men som var jättetrevlig när man väl pratade med dig. Du verkade inte trivas så bra där." sa han.

Sen tror jag att jag kanske, eventuellt käkade en falafel samtidigt som jag stod och pratade snusk med killkompisarna och tydligen fick uttrycket "köra i diket" en helt annan innebörd.
 Min darling Jompa och jag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback