Bengans spahelg.

Otroligt trevlig helg det här.
I fredags kom min mor och far till hotellet här i stan, mycket exklusivt och lyxigt att åka 7 mil hemifrån och bo på hotell i Jönne när det är nåt som ska firas. Men så är det. Och det duger ofta alldeles utmärkt. Pappa mötte till och med Peter Harrysson i hotellkorridoren, "Jag kom knappt förbi".


Igår förmiddag begav sig hela La Familia Johansson till spa:et (hur fan skriver man? spaet, spat, spa:t?). Först satt vi en stund i strålande solen på deras takterass i jättefluffiga badrockar. Vi drack vatten, käkade frukt och hade det gött. Sen vad det dags för massage. Oh. My. God. Jag måste nog gifta mig med en sån. Det absolut bästa på hela dagen. Och mina stackars, trötta axlar mådde så himla bra av det.
På eftermiddagen hade tjejerna makeup-kurs och killarna gick på någon slags ansiktsbehandling speciellt för män. Haha. Jag kan ju bara säga att vi hade det förmodligen något trevligare än de hade. Ångbad för ansiktet och portömning är tydligen inte särskilt trevligt. "Faan vad ont det gjorde." Och de var helt rödprickiga efteråt medan vi hade superfin makeup och var snygga. Haha.
På kvällen åt vi jääättegod mat och drack rödvin. Jag tog det dyraste på menyn (förlåt pappa): Oxfilé med svampsymfoni och mocca mouse med mangosorbet till efterrätt.
Efter middagen drog jag till mina kompisar för att fortsätta ut men det är ju en helt annan historia...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback