Jomen alltså.

Håhåjaja. Nu har jag lagt  jobbschemat för jul- och nyårsdagarna.
Jag som är den största julromantikern har lagt att jag ska jobba julaftons kväll. Det ni!
"Hur tänker du då, hur kan du lägga det helt frivilligt bara sådär?"

Jo. Såhär. Båda mina bröder är inte med på julafton i år, så om jag jobbar detta året kan jag vara ledig nästa år när alla kan vara med. Mycket trevligare. Dessutom är jag ledig på uppesittarkvällen, som ju faktiskt är den bästa kvällen, då är man liksom helt förväntansfull, glad och mysig hela dagen. Man vet att julafton blir lika halvtråkig som vanligt, men den 23:e är ändå lite speciell. Och dessutom är jag ledig på juldagen och kan då gå ut med mina kära kamrater. Och så är jag ledig nyårshelgen med.

Åh, jag är så smart.

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Hmm. Jag funderar på om jag ska vara ledig tre eller fyra veckor vid jul :p

2006-09-29 @ 16:07:26
Postat av: K

Du är allt bra smart du!

Postat av: Jens

Nåjoo. ;)

2006-09-30 @ 01:29:27
Postat av: Ida

Mathias: Tyvärr kan man inte styra på samma sätt i "min" verksamhet. Folk blir sjuka året om. Det du!

K: Jaaa.

Jens: Åja. Jag vet nog att du minsann är lite förtjust i mig ändå :-P

2006-09-30 @ 03:06:59
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Christian

Känslan från barndomens julaftnar är för länge sedan borta. Även maten börjar bli trist.

2006-09-30 @ 11:17:51
URL: http://snowracer.se
Postat av: Ida

Christian: Det har du helt rätt i. Det ska faktiskt bli rätt roligt att jobba då. Ombyte förnöjer.

2006-09-30 @ 11:45:40
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback