Musiklista från A.

Jaha. Tack så mycket A. Nu slipper jag jobba i ett par minuter.

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Mycket svenskt. Mycket P3. Pop/rock.
Ibland hör jag en låt på radion och så tänker jag: "Fan vad bra. Den ska jag ladda ner när jag kommer hem." Oftast är det kassa radiolåtar, typ Britney eller Justin Timberlake. Men jag skaffar låtarna ändå. Och så tröttnar jag. Det finns alltså rätt många dåliga låtar i min mp3-samling som jag inte alls står för. Senast det hände var Justin Timberlakelåten Sexyback. Usch, måste komma ihåg att slänga den i papperskorgen när jag kommer hem.

Vad heter favoritartisten/artisterna?

Coldplay. Lars Winnerbäck. Anna Ternheim. Marit Bergman. Håkan Hellström under hans första och kanske också andra skiva, nu har han helt gått bananas tycker jag. 

Låt som gör dig glad:
Just nu är det rätt mycket Marit Bergman i mp3:n på bussen till jobbet och jag har märkt att sinnesstämningen blir lite gladare om sista låten innan jag är framme är Mama, I remember you now.

Bästa låten:
Yellow med Coldplay. Mmm...

Sämsta låten:
Svenska meskillar med gitarr, typ Patrik Isaksson, Tomas Ledin, Tommy Nilsson. Blä. 


Bästa partyhiten:

Håller med A, de flesta låtarna tycker man är bra efter lite fest. Annars brukar jag gilla hiphop/rap-låtar på fyllan, såna man blir glad av. Snook, Petter osv. Det känns pinsamt ibland, bra ibland. Längst fram i taxin med Snook är ju skitcool t ex. Och just det, I don't feel like dancing med Scissor Sisters också.

I min mp3 just nu:
Marit Bergmans nya.
Anna Ternheims nya.
Winnerbäck.
Coldplay.
The Verve.
Och så lite spridd konfekt.


Kommentarer:
Postat av: Magnus

Jag har lyssnat en del på Coldplay de senaste åren (ungefär varje dag). Läste i tidningen igår att de ska leva familjeliv och inte kommer ge ut någon skiva de närmaste fem åren. Det känns hårt.

(Japp! Jag ÄR kvar!)

2006-10-05 @ 22:23:33
Postat av: Ida

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,900077,00.html

Nu blev vi glada, eller hur Magnus? :)
Snart ett år sedan konserten i Globen. Det måste bli en till snart.

Postat av: Magnus

Åhå, vilken trevlig länk!

2006-10-06 @ 06:21:32
Postat av: A.

För att flasha lite så såg jag dem innan de slog igenom i på ett rökigt hak i Skottland. Tyckte de var rätt mediokra. Ett par år senare hur stora som helst. Men vad kan jag om musik...

2006-10-06 @ 08:45:12
URL: http://a-funderar.blogspot.com
Postat av: Ida

A: Ja, jo.. men lite impad blir jag ändå. Och en viss grad av ovetande är ju bara sött :)

2006-10-06 @ 11:55:36
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback