Jomen alltså.

Okej okej. Jag har en liten bekännelse att göra.

I vintras ringde jag till Radiotjänst och drog en liten vals om att jag skulle flytta hem till mina föräldrar i ett par månader och inte längre skulle använda min teve.
Jag tyckte helt enkelt inte att jag ville betala när min studentinkomst var så liten och ja, går det så går det, tänkte jag. Och det gick ju. Jag slapp betala på ett ganska enkelt sätt. Smålänning? Vem?

Men så ringde de i söndags (smart av dem för övrigt, för vem tror att Radiotjänst ska ringa på en söndag) och när de frågade: "Hade du glömt att anmäla tv-innehav nu när du flyttat eller?" sa jag: "Mm, precis. Jag har glömt."

Dags att bli hederlig igen.

Kommentarer:
Postat av: John

Jag har också en bekännelse. Jag jobbar på radiotjänst och vi pratade ju om detta i fredags så jag tipsade mina kollegor.

...nä nu skojade jag. Public Service rules dock!

Postat av: Christian

Vem vet, du kanske blir statsråd nån dag. Då är det bra att ha rent mjöl i påsen.

2006-10-11 @ 13:00:45
URL: http://snowracer.se
Postat av: Magnus

Tänk va skönt, ikväll kan du gå och lägga dig med rent samvete!

2006-10-11 @ 18:24:18
Postat av: Ida

John: Mycket kul, John. Jag kanske ska skicka fakturan till dig :-P Nädå :)

Christian: Mjo, bäst att börja sortera lite bland skeletten i garderoben...

Magnus: Äh, jag har inte känt någon större skillnad sedan i söndags faktiskt. Men jag vill minnas att det kändes skönt efter jag hade dragit den där lilla lögnen. Konstigt va?

2006-10-11 @ 22:14:29
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Mort

Så länge som jag inte använder min TV-tuner, trots att jag har en, så tänker jag faktiskt inte betala. Jag önskar att man kunde få betala baserat på hur mycket man tittar (det skulle kanske bli 3 öre om året för mig).

2006-10-11 @ 22:41:52
Postat av: baystream

braaa där! jag vill inte kännas vid folk som inte betalar för sej. för övrigt är koops senaste album ett hett tips! jag laddade ner skivan igår.

2006-10-12 @ 00:25:30
URL: http://www.mestavallt.blogspot.com
Postat av: Ida

Mort: Nä, det är klart. Fast det är ju rätt svårbevisat. :)

baystream: Haha, du har laddat ner den alltså. Okej visst, Mister Laglydig himself.

2006-10-13 @ 14:01:03
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback