Grr.

Aaahrrg! Jag tror jag blir galen!
Alltså. Jag tycker att jag för det mesta är ganska smart och klipsk. Och jag tycker att jag är ganska bra på byråkratispråk och blanketter och ansökningar och ifyllningar och pappersblad i alla möjliga färger eftersom jag har hand om sånt på jobbet. Jag har köpt lägenhet två gånger, rätt mycket pappersarbete där. Jag har sålt lägenhet en gång, rätt mycket pappersarbete där. Jag har pluggat på universitet, rätt mycket pappersarbete där. Jag har varit arbetslös i fyra veckor, sjukt mycket pappersarbete där.
Men när det kommer till papper i samband med Skatteverket blir det tvärstopp.
Jag. Fattar. Ingenting.

Och jag läser och läser och läser. Och jag försöker få in vad det är dom menar. Men när man inte ens förstår första meningen kan man ju inte räkna med att förstå den andra och den tredje. Inte ens morsan kunde hjälpa mig via telefon. "Va? Var ska jag fylla i det? Hur mycket? Varför? Blir det rätt nu då? Jag fattar inte..."

Hur ska det gå med mig i mitt liv egentligen? Jag måste nog gifta mig med en ekonom eller jurist.
Men vem ska då hjälpa mig byta proppar eller säga åt mig vilken dvd-spelare jag ska köpa? Går det få någon som kan allt? Jag som alltid trivts med att klara mig själv och lösa mina problem själv, jag tror jag börjar tröttna lite på det..

1. Ska kunna Skatteverksspråket 2. Ska kunna byta proppar. 3. Ska kunna borra i betongväggar. 4. Ska kunna massera mina fötter.
Någon? Maila mig.

Kommentarer:
Postat av: Maza

proppsystemet ska väl snart vara utbytt mot automatsäkringar (spakar) i alla hus så snart blir det lättare för dig att hitta honom. =)

Postat av: Ida

Maza: Fy fan vad bra.

2006-11-01 @ 11:31:18
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Peter

Ooohh, ælska skatteverket! Inte alla myndigheter som kan førmå dig att sætta dig på en buss mitt i natten, åka sju timmar, læmna in några papper som lika gærna skulle kunna faxas in och sen åka åtta timmar tåg tillbaks igen. Kjempegreit! ;)

2006-11-01 @ 11:33:25
Postat av: alexander

*host,, fruktansvärt diskriminerande uttalande om juristerna tycker jag (vad gäller ekonomerna är det troligen helt korrekt). för övrigt kan du ju ringa till skatteverket (så hjälper de dig med ditt uppskovsavdrag), fixa en hantverkare vid behov och koncentrera dig helt på den svåra biten, nämligen att hitta en grabb som är villig att ta i fötter;)

2006-11-01 @ 19:33:49
Postat av: Ida

alexander: Haha. Fan, du är alltid så klok Alexander. Men axlarna/nacken är väl ok?

2006-11-01 @ 20:35:23
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback