Gbg.

Utflykter är det bästa som finns. Och åker man på utflykt tillsammans med kompisar som är bäst, till städer som är superfina, kan det bara bli succé.
En värmlänning, en sörmlänning och en smålänning tåg varsitt tåg och landade hos göteborgaren sent på fredagskvällen. Middag med rödvinsbiff och rödvin (ja, mycket rödvin blev det) på Jensens
Bøfhus. Och har man efterrätter med ta-själv-mjukglass med ungefär fyrtioåtta olika strössel är det ett bra ställe. Således var det ett väldigt bra ställe.

Shopping på lördagen. Började uppe vid Haga och Linnéstaden, fina butiker där. Många hade börjat ta fram julsakerna.
På vagnen in till stan. Värmlänningen, sörmlänningen och göteborgarn.

Utgång på kvällen. Mera rödvin och på stället vi hamnade på var det två 6:or för en till klockan 23.30. Lite farligt. Men det var samtidigt rätt härligt. Apple Sourz is the shit. Vi kom till stället rätt så tidigt och fick bord med härliga skinnfåtöljer. Snygga killar både till höger och vänster. En del oväntade, roliga, möten. Och mycket skratt. Jag gillar göteborgare.
Drinkfesten har börjat.

Såklart blev alla karatefulla. Två åkte hem i förtid. Men inte jag och J. Fast efter en liten promenad i regnet med blöta fötter kändes det ändå som en bra idé att åka hem till Olskroken igen. Efter att ha betalat kontant rätt in i taxichaufförens egen ficka (mmm, eller så glömde han att sätta på taxametern bara) snubblade vi in i lägenheten där vi var tvungna att hålla i oss i väggarna. Sen låg jag och J och drog Pippicitat in på småtimmarna och skrattade så vi grät. Förmodligen tillhör det kategorin: Sånt som endast är roligt klockan tre på natten efter en blöt utekväll.

På söndagen shoppade vi lite till och sen åkte vi hem.

Detta var ungefär det jag shoppade. Vilket känns helt sjukt, för det känns som att hundralapparna (eh, eller tusenlapparna) bara flugit iväg..

Tur att man bara har två timmar med tåg till Göteborg. När jag kom hem gjorde jag inte många knop, låg typ såhära på soffan hela kvällen och planerar göra så hela kvällen idag också.



Vad jag är glad att jag pluggade i Örebro och träffade dessa underbart roliga tjejer. Vi är så olika allihopa, fan vi snackar ju till och med helt olika, ändå har vi på något sätt "hittat" varandra. Jag längtar redan till vår nästa weekend!

Kommentarer:
Postat av: Johanna

Det är jag också glad att jag gjorde!! och jag längtar också till nästa gång... inflyttningsfesten nästa! Har vart en väldigt lång och seg dag på jobbet idag, men det var det ju helt klart värt :)

2006-10-30 @ 16:21:33
Postat av: Jens

Vad är det för stjärnor? :)

2006-10-30 @ 17:58:09
Postat av: Ida

Johanna: Jajemänsan! See you soon :)

Jens: Julstjärnor såklart :) Fast jag vet inte vart jag ska ha dom än.

Postat av: K

Åh va kul ni verkar ha haft det! Kompisar man hittar under studietiden är verkligen guld!

2006-10-31 @ 08:51:09
URL: http://bubbelbubbel.blogg.se
Postat av: Maza

I like Jensens toooo! Men det är kanske för att det är "hemma" för mig. =) Eller är det för glassen...=)

2006-10-31 @ 12:55:18
URL: http://mazamazamaza.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback