Bla bla.

Och apropå kärringar...
Det finns en på jobbet som är en såndär osmidig typ. Dessutom har hon en dialekt och ett tonläge som gör att allt hon säger låter som att hon hackar på en. "Varför ligger den här? Vad gör den här? Har den patienten kommit? Va? Eller?"

Jag vill oftast slå in käften på henne.

Idag råkade jag mitt i all måndagsstress missa att beställa en journal som hon ville ha fram. Fast egentligen ser jag det inte som mitt fel eftersom ingen faktiskt talat om för mig att man inte kan se just den sortens journal som hon ville ha i datorn. Man var visst tvungen att ringa och kolla. Men som sagt, det är det ingen som talat om för mig eftersom det inte händer speciellt ofta.
Hade det varit någon annan än just hon hade jag sagt: "Ojdå. Man måste alltså ringa och beställa den. Okej, det visste inte jag. Jag gör det på en gång då." Och då hade den personen sagt: "Okej, vad bra."

Men så kom den där rösten fram förstås. "Varför är inte den journalen beställd? Va va? Jag bad ju om det. Bla bla bla."
Då fick det vara nog.
Jag sa: "Du. Nu här det såhär att jag bara varit här ute max sju gånger och jag har inte varit med om detta förut och det är ingen som berättat det för mig heller. Du får helt enkelt acceptera att det är så men nu när jag vet hur det går till ska jag fixa det på en gång."

Ojoj, så len i truten hon blev efter det.

Hagga.

Kommentarer:
Postat av: baystream

heja! heja! :D

Postat av: comley

Det klär dig att vara ilsk.

2006-10-03 @ 13:53:58
Postat av: Anonym

You're the real bitch, bitch! Seriöst starkt jobbat!

2006-10-03 @ 22:28:54
Postat av: Mort

... av någon anledning ville den inte kännas vid att jag skrev ovanstående.

2006-10-03 @ 22:29:17
Postat av: Ida

baystream: :-)

comley: Det där var inte ilsk, bara irriterad. Just wait til' you see ilsk på riktigt.

Mort: Haha, näe det var ju hon som var bitch! Jag är ju världens snällaste. Eh.

2006-10-03 @ 23:01:40
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback