Gäsp.

Det var bra drag på festen igår. Fast inte från början. Farmor var trött och hängde liksom inte riktigt med. Fast hon satt ju vid fel bord. Vid gamlingsbordet pratade de ju bara om sjukdomar och om hur det var 1926. Så efter kaffet körde jag bort henne till vårat bord, till barnbarnsbordet där vi mest flamsade och tramsade. Och då piggnade hon till! "Det är så härligt att höra er skratta."
Senare, när gamlingarna åkt hem, gick vi in på hennes rum och hade efterfest.
 Jag och sis på kalaset.

Just nu längtar jag mest hem till min soffa. Det är en sån kväll ikväll. En guud-jag-är-så-trött-orkar-inte-ens-gå-upp-från-soffan-för-att-svara-i-telefon-kväll. Eller en lägga-täcket-i-soffan-kväll. Förmodligen blir det en kombination.


Kommentarer:
Postat av: Mathias

Ikväll är det en montera upp hatthyllor, lampor, blommor och gardiner för fleratusenr-kväll :) kraaam!

2006-11-10 @ 16:42:50
Postat av: Christian

Gravida Kompisen och Blivande Pappan kommer hit. Nästan så jag börjar ångra mej. Soffan var ju så skön. Nu måste jag plocka undan, diska och åka och handla mat.

De tar med sig vin. Det är ju bra...

Postat av: Ida

Mathias: Pysselkväll med andra ord :)

Christian: Ja, det är ju bra. Det finns fördelar och nackdelar med allting, som jag brukar säga. Fast om jag druckit vin ikväll hade jag inte varit nåt trevligt sällskap, hade slockat direkt :)

2006-11-10 @ 22:48:28
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jens

Trettioåtta.

2006-11-11 @ 16:23:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback