Brev till samhället.

Oj så skoj. Gäst i Lantz i P3 just nu är killen som skrivit boken, och breven, Brev till samhället. Vilket roligt upplägg, jag måste nog läsa boken.

"Eric Ericson skriver brev med fantastiska idéer och förslag till myndigheter och företag i Sverige. Brev till samhället är en samling av dessa brev, men också en redovisning av de lika fantastiska svar från till exempel: Mona Sahlin, Norrbottensteatern, Björklunda Katthotell, Göran Perssons politiska sakkunniga sekreterare, Bagarboden i Hede, Stanley Sjöberg, Funny Products, Coca-Cola Company, Kennel Crazy's, Gatu- och fastighetskontoret i Stockholm, Försvarsmakten, Handelsbanken i Alfta och Nationalmuseum."

Han har t ex skrivit ett brev till Pripps och beklagat sig över att efter han druckit deras öl blivit så full att han målat om sitt vardagsrum.
Jag skulle vilja veta vad Pripps svarade på det.

Imorgon går dessutom en dokumentär på teve om alltihopa på SVT.


Kommentarer:
Postat av: chnauzerin

Ja, den boken gav jag till min bror för flera jular sedan och vi garvade tarmarna ur oss hela julafton.... :) Bästa julklappstipset ever!

2006-11-16 @ 21:29:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback