Födelsedag.

Det blev en bra dag igår. Jag är glad att jag åkte hem för det känns som att det är i hembyn som man ska fira sin födelsedag. Man får vara födeledagsfin i kjol hela dagen, födelsedagsfika i trädgården, grannar kommer för att gratulera (jaja, de ska väl egentligen mest fira mamma eftersom hon fyller samma dag. men jag får också lite), finmiddag med familjen på kvällen osv. Och egentligen brukar jag inte ha kjol så ofta, men när jag hittar en som är fin och passar bra är det faktiskt ganska trevligt.
18932-13518932-136

Födelsedagsfin och lite sådär nära


Idag har jag, mamma, syster, bror och mina två svägerskor varit i Växjö och shoppat plus att vi åkte till glasbruken och tittade på deras fabriksförsäljningar och andrahandssorteringar. KostaBoda, Orrefors och allt sånt. Så himla många fina saker och det är jättemycket billigare där. Och vem bryr sig om en bubbla eller två i en skål? Inte jag iaf. Jag hittade en massa fint.

Och nog för att Lordi är coola, men jösses... Låten är ju bra också! Jag gillar den som fan. Jag har dessutom spelat pengar på att de ska vinna. Därför gör de det. Rock halleluja!

Kommentarer:
Postat av: knutte

hur mycket pengar vann du nu då? =)

2006-05-21 @ 00:51:42
Postat av: Ida

knutte: Mjo, enligt mina beräkningar ska det bli en liten bit över hundralappen. Inte så dåligt för en spelad tjuga ändå.

Postat av: K

Grattis till vinsten då får man väl säga. ;)

Här har vi hängt upp finska flaggan i fönstret till alla grannars åsyn. SOUMI!! Janne är stolt. hehe

På tal om grannar. Åh, jag vill också bo sen i ett samhälle med bra grannar som kommer och grattar en och fikar i ens trädgård. Fy så mysigt! :)

2006-05-21 @ 10:15:19
URL: http://bubbelbubbel.blogg.se
Postat av: Ida

K: Tack :-) Haha, ja jag såg det på bilderna. Snyggt! Förstår att Janne blev glad, det är ju en stor grej för Finland förstår man ju.
Och ja, hembyn är ju faktiskt ganska mysig. Det vet ju du också som är från ett litet ställe att det kan vara. Ändå blir jag trött på det efter en helg. Och sen längtar jag dit igen. Och sen bort. Och sen dit. Och sen.. Ja, precis.

2006-05-21 @ 13:58:48
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo det är ju så. Ett sommarställe på landet vore nog det bästa. En sommarvilla typ. hehe. Och en fräsch stor lägenhet med högt i tak i Göteborg. Ja tack.

Snygg kjol förresten! :)

2006-05-21 @ 21:59:13
Postat av: K

Det var jag som sa det ja. ;)

2006-05-21 @ 22:02:48
URL: http://bubbelbubbel.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback