Det går bra nu.

Usch, vad trött jag är. Har nog inte hämtat mig från helgen än. Fast jag är på gott humör ändå. Det går rätt bra nu. Uppsatsen håller vi på med för fullt och det rullar på. Vi är inte helt ute på hal is utan vi vet vad vi har att göra, det är bara att göra det. Det kan ju annars lätt bli så när man skriver uppsats, att man inte riktigt vet hur det ska bli eller hur det ska gå. Men förra veckan hade vi seminarium om våra första utkast, våra uppsatsplaner, och i vår grupp fick vi bäst kritik. Eller sparsamt med kritik snarare, eftersom det var meningen att det skulle kritiseras. Och trots att vi egentligen ägnar dagarna på universitetet med att prata om helgen som varit, prata om helgen som kommer, äta långlunch, kika på folk och äta glass, så får vi ganska mycket jobb gjort ändå.
Vi skriver om klassifikationer av sjukdomar och hälsoproblem samt diagnoskodning av detta enligt ICD-10, ifall någon vill veta. Det är en hel vetenskap egentligen, men det är väldigt intressant. Nu låter jag sådär pluggig och ordentlig, men det är faktiskt kul.

Dagens låt får bli Losing med Takida.

Ja, det har förresten blivit mycket Backyard Babies och Takida senaste tiden. Hm, kanske borde bli lite mer rockig ändå, jag som alltid sett mig som pop- och P3tjej, om det nu finns nåt som heter så. Borde kanske tuffa till mig lite...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback