Sämäster.

Sommarens första semester är nu avklarad. Efter ett litet missöde på garageuppfarten morgonen för avfärd, där pappa backade in i brorsans nya bil, kom vi iväg.
Turen begav sig till Helsingborg där föräldrarna bokat in oss på ett snajsigt hotell med rum inredda i Romanticstyle. Det innebar att det stod fruktfat, belgisk choklad och champagne i rummet med havsutsikt. Najs najs. Det tråkiga var bara att jag inte hade någon romantic person att bo med så jag blev tvungen att bo med syrran... Men vafan, får man belgisk choklad så överlever man det också.
Vi åkte över till Helsingör och jag köpte godis på båten, blommor i hamnen och öl på torget. Och så sprit förstås. En hel del. Mamma skämdes när det klirrade där jag gick. På kvällen åt vi trerätters med vin på hotellets restaurang och jag tror att jag fick orgasm i munnen för heeelvete vad gott det var! Sen drack vi mera vin och gick ut. På morgonen var det sedvanlig hotellfrukost och då hände det igen! Jättegott! Sen åkte vi Skånekusten hemåt och tittade på havet vid några ställen.

Joho då. Ibland lyxar de allt till det, föräldrarna. Förr i tiden var det tält, trangiakök och cykelutflykter som gällde. Nu är det fyrstjärnigt hotell, champagne och trerätters med vita dukar.

Trots att det var en riktigt bra helg kunde jag inte riktigt släppa tanken som då och då slog mig. Det är en liten, jävligt ettrig och envis tanke som petar mig i sidan, räcker ut tungan och retas för att jag inte hade någon att ta med på resan. De som håller varandra i handen och som går och håller om varandra är de där andra. De vuxna. De som har någon. Ena studen kände jag mig som en jävla nucka, andra stunden som om jag vore elva år eller nåt. Jag fick till och med sitta i baksätet tillsammans med syrran och med föräldrarna där fram. Vafan, lite uppdelning hade man väl ändå kunnat haft. Så jag slapp känna mig som elva år och skratta åt när pappa inte ser att det är farthinder i asfalten eller göra två jämfotahopp och utropa: "JA!" när mamma frågar om jag vill ha glass.

Äh. Jag ska försöka sluta ta åt mig av vad den där tanken säger.
Innan man vet ordet av är det väl en själv som blir drabbad av hånskratt från baksätet.

Kommentarer:
Postat av: Jens

:) (Har inget att skriva :P)

2006-06-18 @ 20:26:56
Postat av: K

Hallå, du är inte 35! Du har ju all tid i världen att hitta nån som passar dig. Kanske det blir en jönköpingsläkare? ;)

Postat av: Ida

Jens: Det där duger alldeles utmärkt :)

K: Nej, jag vet. Men ändå. Nångång ordnar det väl sig kanske. Men jag är lite otålig. Jag vill ha det nu. Helst på en gång.

2006-06-20 @ 11:49:06
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback