Pucko.

Människor! Vad fan är det med dom?

Ouppfostrade barn är det näst värsta jag vet. Det värsta jag vet är deras föräldrar som fullkomligt struntar i att säga till dom.
Nyss på Ica gick det omkring en trashig, svettig morsa med turkost halvslappt linne och badskor med sina två barn på kanske 5-6 år. Hon hade verkligen noll uppsikt över sina ungar. Samtidigt som morsan var borta vid frysdisken stod de och käkade jordgubbar och bigarråer ur kartongerna! Och bigarråkärnorna spottade de ut på golvet. Uäää! Då kände jag mig tvungen att ge kidsen onda ögat trots att jag vet att det förmodligen inte är deras fel att de inte vet om att man inte får äta i affären. Sen hör man morsan ropa borta vid kassan: "Kåååm nu dåååee!"
Pucko.


Att det sedan gick omkring en pensionär och hostade som en TBC-sjuk bland frukten och att det satte sig en svettig, illaluktande gubbe jämte mig på bussen är två andra irritationsmoment som drabbat mig idag.


Annars är det bra.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback