Poff.

Att bli irriterad över saker ingår liksom i vardagen oftast. Små dagliga moment som blir så mycket mer påtagligt irriterande när man är lite mer trött än vanligt.
Som att det är sjuka lägenhetspriser i den här stan. Jönköping verkar ha Stockholmskomplex.
Som att det är som en jävla bastu i bussen på väg till jobbet. Visst, det är rätt varmt ute också va, men att blåsa varmluft inne i bussen gör inte att det blir svalare.
Som att det finns människor som inte verkar vara medvetna om deras kroppsodör på bussen. Okej, det kanske inte är deras fel (fast oftast är det nog det), men måste de då sitta jämte just mig?
Som att jag råkade köpa en kyckling igår som jag var tvungen att laga ikväll efter jobbet vid 22 eftersom det är äckelpäckelrötmånad nu. Det gjorde att jag nu är rätt så rosig om kinderna, rätt så pigg och vaken och har rätt så mycket panik över att klockan kommer ringa 5:30 imorgon.

Men inte nog med det.

Irritationsmoment deluxe kom också i samband med matlagningen. Och det var att det sa "poff!" nånstans i köket så att det spred sig till badrummet också.
Men det är sånt som händer, visst är det irriterande, men ändå.
Det som är mest irriterande är att jag, som självständig, klarar-mig-själv, kan själv-kvinna, mitt i karriären inte kan byta en jävla propp i proppskåpet!
Att storebror elektrikern som bor i stan är bortrest gör det hela bara ännu mer tragiskt.

Hade det inte varit så jävla varmt så hade jag gått och dragit täcket över huvudet nu.


Kommentarer:
Postat av: sebastian

jämt när ja åker tunnelbana så kommer det alltid någon som luktar lök på morgonen och sätter sig nära mig.
det är fruktansvärt irriterande...

Postat av: Mathias

Du vet väl att jag kan byta proppar ;)

2006-07-28 @ 20:10:51
Postat av: Ida

sebastian: Javisst. Jag har dessutom "hört" att 4% av all doft och lukt egentligen är partiklar. Jag vet inte om det stämmer. Men då blir jag rädd.

Mathias: Hmm... Det var visst inte så svårt att byta en såndär propp. Jag kunde också. Men jag var så illa tvungen. Ingen idé att försöka spela hjälplös här inte, det kommer ju ingen ändå :-P

2006-07-28 @ 20:58:13
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Mathias

Spela ut dina hjälplösa sidor mer nästa gång. Då kanske "någon" snappar upp dem snabbare? :p

2006-07-28 @ 23:19:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback