Linser.nu.

Jo, just det. En bra grej har jag fixat idag. Tid hos optiker för att skaffa månadslinser. Det ska bli så skönt! Skaffade glasögon rätt sent, för bara tre år sedan kanske. I början hade jag dem inte alls ofta, bara när jag såg på teve eller körde bil. Gradvis började jag se sämre och sämre, nu har jag glasögonen nästan jämt. Har dessutom behövt byta glas i dem en gång, det kostade 2000 kronor! Okej, linser är ju inte heller så billigt, men det ska bli skönt att slippa glasögonen i alla fall. Men vilket förfall. 20 år klarade jag mig utan minsta synfel, sedan totalt haveri och förfall. Synfelskostnader borde gå under högkostnadsskyddet tycker jag, precis som tandläkarvård, så dyrt som det är. Det borde räknas som handikapp ju. 

Kommentarer:
Postat av: K

Linser är underbart. Jag gick på synundersökning på synoptik. Om man bestämmer sig sen för att inte vilja ha linser så kostar det inget. Men vill man ha kostar det aapmycket sen. Så jag ska säga att jag inte vill ha och sen beställa själv. ;)

2006-07-19 @ 16:31:03
Postat av: k

Men dyrt as hell är det ju ändå. :/

2006-07-19 @ 16:31:24
Postat av: Ida

K: På nätet menar du? Men ja, joo det är ju dyrt ändå. Men jag hoppas det kommer vara värt det. Annars är det ju bara att strunta i det. Glasögonen har jag ju kvar ändå.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback