Sjukhus och sånt.

Alltså, det här med sjukhus. Jag tycker verkligen det är intressant. Det händer så himla mycket. Hela tiden, dygnet runt. Allt från bra saker till dåliga saker, oerhörda kontraster egentligen. Och jag är så nöjd med att jag (förhoppningsvis) kommer arbeta på ett sjukhus i framtiden. Jag gillar ställen där det händer mycket och där mycket folk rör sig. Min uppfattning är att det nästan alltid arbetar människor där som har empati, kan hantera olika sorters människor och som besitter viktiga kompetenser. Tänkte på det i morse då jag var på ett läkarbesök. Tror nästan att jag är den enda jag känner som tycker det är roligt att göra sånt. Jag är genuint intresserad och jag vill veta vad som händer, hur rutinerna ser ut, vad det där värdet betyder, vad som händer när jag tar den där medicinen och varför. Kurvor och siffror hit och dit, blod i små rör, blodtrycksmätning m m. Jätteintressant, spännande och minsta lilla grej känns så himla viktig. Kanske är det också för att jag får veta svart på vitt att jag faktiskt mår bra. Mina njurar som krånglade lite ett tag fungerar mycket bättre nu. Svart på vitt. Ordning och reda. Som det ska vara. Tack för det.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback