Que?

Har börjat oroa mig lite för hur det ska bli om några månader. Eller ja, jag oroar mig kanske inte så mycket. Risken för att jag ska bli hemlös och arbetslös är ju otroligt liten, men ändå.
Om några månader är jag färdig med min utbildning. Är då en färdig Hälso- och sjukvårdsadministratör, a.k.a Medicinsk sekreterare om man så vill. Frågorna som snurrar är: Hur ska det egentligen gå när jag ska flytta härifrån i juni? Kommer jag få lägenheten såld? Med vinst eller förlust? Kommer jag få något jobb? Måste jag kanske börja med att sommarjobba först? På vilket sjukhus och i vilken stad kommer det bli? Gillar egentligen Jönköping mer än Växjö som stad, men jag har flest kompisar i Värnamo-Växjöregionen. Tänk om jag väljer fel? Kanske finns det inget jobb på något av ställena, kan jag då tänka mig att jobba i Värnamo igen? Jag kanske måste ta ett jobb i nån annan liten håla bara för att jag ska ha ett jobb? Kanske måste jag bo hemma ett litet tag först innan allt med lägenhet ordnat sig? Hur ska jag bo sen? Kommer jag hitta en lägenhet? Det kanske är ont om jobb på hösten sen så att jag måste plugga vidare lite till?

Jag vet ju att det kommer ordnar sig. Det är bara det att jag inte riktigt gillar den här gråzonen som man befinner sig i innan man vet hur allt ska bli, innan allt är klart. Det var ju likadant innan jag skulle flytta upp hit. Först visste man ingenting och man oroade sig lite för hur det skulle bli, sen gick allt väldigt fort, men smidigt, det var liksom en sak i taget, lugnt och fint. Och det ordnade sig ju till det bästa. Kanske därför jag inte tror att jag kommer ha samma tur den här gången.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback