Prosit.

Åhh, gud vad det är jobbigt att vara förkyld! Och jaa, det är jättesynd om mig trots att jag vet att jag inte är den enda i världen som drabbats av vinterförkylning. Men jag låg och snörvlade till fyra inatt faktiskt. Efter den sjuttielfte snytningssessionen råkade jag se mig själv i badrumsspegeln och funderade en liten stund på att det är rätt lustigt ändå att man ser ännu sjukare ut efter man snytit sig. Rinnande ögon och röd näsa, som en annan alkis. Ja, ibland har man sina härliga stunder minsann...
Det är mamma som smittat ner mig, garanterat. Man ska inte bo fler än en person i en etta under en längre tid, av hälsoskäl. Hör ni det? Det är så sjukdomar sprids. Fågelinfluensan och annat. Dessutom smittade hon pappa innan hon åkte hit. Han låg hemma hela förra veckan och var så sjuk så han skällde ut en telefonförsäljare som försökte sälja rosenrot till honom. Då är man sjuk.

Fast jag har varit duktig och arbetssam idag ändå. Har skickat praktikansökning till Växjö och ansökning om sommarvikariat i Jönköping. Det blir nog bra. Så nu behöver jag inte göra nånting mer idag tycker jag.
Nu: Kafferep i Christer i P3.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback