Ny dag, nytt år.

"Har du varit på banken? Har du ordnat med bankomatkortet? Skickar de det hem till dig sen då? Har du varit ut med hunden? Har du ätit lunch? Har du hämtat posten? Har du gjort i ordning i köket?"
"Men JA! Herregud..."

Hur tror de egentligen att jag klarar mig i Örebro? Dit ringer de minsann inte varje dag för att kolla så att jag ätit lunch ordentligt eller varit och handlat mjölk.
Men jag är lite ambivalent och det känns konstigt. Om jag inte varit hemma på länge så kan jag verkligen längta hit, till huset och familjen. Särskilt nu vid jul. Fast efter bara ett par dagar så står jag nästan inte ut längre och då längtar jag härifrån. Men om några månader kommer jag säkert längta hit igen. Kan jag inte bestämma hur jag ska ha det nån gång? Just nu längtar jag i alla fall härifrån. 

Fast jag har i alla fall huset för mig själv nån timma till. Det är lugnt och skönt och jag har pluggat lite faktiskt. Då har jag glasögon på mig och ser ut såhär. Väldigt seriös. Eller inte.

18932-26


Nej, fan. Nu ljög jag lite. Jag har knappt börjat plugga.

Kommentarer:
Postat av: Jens

Vilken snygging.. ;)

Jag kan lugna dig med att det kommer att vara så där i framtiden också. Du kan längta hem i ett halvår men när du väl varit hemma i två dagar så vill du inget hellre än att åka hem igen.

2006-01-02 @ 16:50:22
Postat av: Jenny

Åh, fy bubblan, det där låter precis som hemma hos mina föräldrar! Vill hem till Växjö!!!

Postat av: Ida

Egentligen så går det ju rätt bra just nu när alla är på jobbet/hos kompisar. Ett helt hus för sig själv, gött! Hursomhelst så är det bara två dagar kvar nu.

2006-01-03 @ 11:09:18
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback