Makeupstore.

Fick shoppinghybris igår och hittade en del roliga, onödiga saker. Alltid roligt. Bland annat hade jag bestämt mig för att köpa en foundation på Makeup store. Är lite dålig på det här med nyanserna så jag bad tjejen i affären att hjälpa mig. Eller ja, det var väl snarare så att hon kastade sig på mig för att hjälpa, för så går det till i sådana affärer. Provade lite olika, tjejen i affären tyckte jag skulle ta en som jag också tyckte såg okej ut i deras spegel och ljussättning. Sen när jag kommer hem ställer jag mig framför badrumsspegeln och undrar: "Vem fan har målat mig med brunfärg i ansiktet?" Det var alltså helt fel färg och skarven mellan kind och hals var så synlig att det blev komiskt. Kollade på kvittot, där stod "Makeup-varor bytes ej", men jag gick ändå dit idag med inställningen att om jag inte får byta den sparkar jag tjejen på smalbenet, ger onda ögat och går sedan därifrån för att för all framtid bojkotta och smutskasta Makeup store och deras inkompetenta personal. Och jag fick byta. Bra det, för man slänger ju inte gärna 235 kronor i sjön. Jag menar, man är ju smålänning.
Nu pratar jag bara om ytliga, onödiga saker igen. Skämmes. Men det är den insatsen som jag är mest nöjd med idag. Insatsen på dagens föreläsning var i alla fall inget att hurra för. Läraren är så kass och så oförberedd (varför använda en röd OH-penna när man vet att det ändå inte syns ett skit?) att jag blir förbannad. Och då blir jag obstinat och sitter med armarna i kors och vill inte göra nånting.

Kommentarer:
Postat av: Jens

Obstinat, jaha, haha.. ;)

2006-01-25 @ 18:22:10
Postat av: Ida

Värsta nya inneordet ;-)

Postat av: linus

ih... jag fick ju en sminklektion hos dem! kommer jag se ut som en häxa nu!?

2006-01-26 @ 10:33:18
Postat av: Ida

Haha, näe då. Deras ögonskuggor är ju fina t ex, men spring därifrån om hon plockar fram brunkräm á la 80-tal. ;-)

2006-01-26 @ 13:54:47
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: linus

haha, tur jag inte behöver det. jag ska nog inhandla lite fina färger. jag har ju inga alls haha *himla med ögonen"

2006-01-27 @ 13:39:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback