Lost.

Skönt att vara i Örebro igen. Jobbigt att det ska ta sån jäkla tid att komma fram. Reste från klockan 12 till klockan 17.30 igår. Fast man kommer ju fram till slut ändå.
Och lite roligt är det ibland eftersom det nästan är mer regel än undantag att någon kommer fram till mig och frågar nånting. Antingen: "Ursäkta, går det här tåget till Vaggeryd också?" eller "Ursäkta, vet du om vi stannar i Skövde också?"
Ja, nu kan ju inte jag hjälpa att jag tydligen ser så himla trevlig och snäll ut att jag alltid råkar ut för de här vilsna människorna, men ibland undrar jag hur vilsen man kan bli egentligen. Självklart är jag trevlig och snäll också, men egentligen så tänker jag: "Eh ja, har du köpt en biljett till dit du ska och det står på din biljett att avgången är 13.50 och att det är buss 839, då kan du vara ganska säker på att det är den bussen du ska ta, och JA, Tidaholm ligger på vägen till Skövde så förmodligen stannar de i din stad också eftersom det står på din BILJETT. Tidaholm verkar förresten vara en jävla håla. Lycka till."
Eller som tjejen som satt bakom mig på bussen igår. När bussen körde av motorvägen och började köra in i Örebro tog på mig jackan, då blev hon helt nervös och undrade. "Ursäkta, men vet du vart vi är nu?" "Eh, ja vi är i Örebro.", sa jag. Fast egentligen ville jag säga. "Ja, vi är i Örebro. Var det någon som slog dig hårt i huvudet och satte dig på en buss på måfå eller?"

Hur svårt är det? Läs på era biljetter, folk.

Kommentarer:
Postat av: alexander

du är rolig ida, o vass=)

2006-01-06 @ 18:05:54
Postat av: Ida

Haha kanske det. Men du vet ju också att det kan behövas ibland. Du vet ju även att jag är ganska snäll egentligen :-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback