Löördag.

Fan vad snö det är nu då helt plötsligt. Hysteriska väder-Tone fick visst rätt till slut.
Såg Den perfekta stormen igår och den var ruskigt bra. Men sorglig... Var tvungen att gråta en massa på slutet. Sen kollade jag på Svenska dialektmysterier och skrattade istället, det kändes mycket bättre. Idag skall jag spendera min sista hundralapp på ett biobesök. Varannan vecka blir det, bara för att Måns Hergren är snygg. Vad tror ni annars man ser den filmen för? Igenkänningsfaktorn i storyn är ju obefintlig liksom, klart man måste ha nåt att vila ögona på då. Näe, men den är nog rolig.

Och jag vill åka och se Håkan Hellström nånstans. Egentligen har jag det senaste året tappat intresset litegrann och tycker att han nya låtar är litesisådär och att han faktiskt sjunger ganska kasst. Men spelningarna... Jösses, spelningarna. Vad bra de är! Och får jag bara höra Nu kan jag får dig så lätt och Ramlar live så kan jag gå därifrån sen. På den tiden jag bodde hemma och jobbade åkte jag på massor med konserter, massor! Håkan, Winnerbäck, Kent, Broder Daniel och en massa till. Det var under min stora pop-period och den är ganska passé, men jag saknar det en del faktiskt. Alla trevliga och roliga människor man träffade på, romantiseringen av Göteborg, blåmärkena man fick under revbenen för att man stod och tryckte och hoppade vid ett stort järnstaket, alla sömnlösa nätter och efterfester. Jag hade gärna fortsatt och åkt på en del men jag har inte riktigt ekonomi till det nu. En gång tog vi ett tåg från Borlänge efter en konsert klockan sex på morgonen som kostade hur mycket som helst bara för att vi skulle kunna komma därifrån. Riktigt så spontan har jag inte råd att vara nu. Jag har egentligen inte råd med någonting just nu. Ja, idag ska jag som sagt gå på bio för min allra sista hundralapp och kan inte köpa en liter mjölk förrän på onsdag. Leve studentlivet.

Kommentarer:
Postat av: lisa

ja, det är nog ett mysterium minst sagt. jag vet inte riktigt.. jag "surfade" runt på lunar och var på mattes sida och där hittade jag dig. o så kikade jag in på din lunar o kom hit. bloggar är alltid värt att kika på :)

hoppas vi ses på nån av håkan-spelningarna om du bestämmer dig för att gå!

kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback