Happy fucking new year.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag verkligen hade roligt igår. Tror inte jag hade det faktiskt.
Vår lilla middag förstördes något av en viss "kompis" som har en förmåga att bara prata om sig själv och älta och älta och älta om kläder, smink och om alla sina killar. "Alltså allvarligt, verkar det som att jag utstrålar nånting när killar ser mig? Alltså typ som att de bara vill ha mig för en enda sak, för det är ju så jobbigt när alla killar bara vill ha mig och blablablablablabla."
Sådana människor kan sabba mitt humör och min glada stämning. Därför kunde jag inte låta bli att skratta innerligt och hjärtlig då hon snubblade i en snödriva på väg ut ur taxin.
 Sen tappade jag bort mitt bankomatkort. Sådant sabbar också mitt humör och jag blir irriterad på mig själv eftersom jag inte gör sånt i vanliga fall. Jag har alltid reda på mina saker hur berusad jag än är. Jag tappar aldrig bort saker. Ida, det är hon som har koll. Irriterande nog hittade jag kortet i byxfickan när jag skulle sätta på mig dem i eftermiddags. Spärrat och fint, där låg det tillsammans med mitt läppglans som jag hade tänkt ha där "så det skulle vara lätt att hitta".

Och den där killen träffade jag aldrig eftersom han var på ett annat ställe och för att det sedan körde ihop sig med bussar och taxibilar som jag inte kunde ta eftersom jag inte kunde betala för mig eftersom kortet då var borta. Tänk, det blir alltid så. Alltid är det nåt som ska förstöra och göra så att saker och ting aldrig blir av. 
Fast han ringde idag. Sweet. 


Kommentarer:
Postat av: Jenny

Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla! Jag fick hångla!
Och nu minns jag även att jag halkade med mina nya, röda sammetsstövlar och gick ner i halvspagat. Det måste ha gjort ont!

Postat av: linus

jag har också haft en sån vän som bara pratade killar. vi är inte vänner längre. orka liksom. och synd med vitaslipskillen, men sött att han ringde ;)

2006-01-01 @ 19:37:53
Postat av: Ida

Jenny: Haha, good for you! Och jag hade säkert skrattat åt dig också om jag hade sett hur du halkat. Jag gör sånt ibland ;)

linus: Precis. Bestämde mig idag för att aldrig mer vara med henne under såhär lång tid med bara en person till närvarande. Är man några stycken så kan man ju alltid hoppas att nån annan måste lyssna.
Synd med vitaslipskillen, jovisst. Men jag börjar vänja mig. Det finns någon som jävlas med mig nånstans och som gör att såna saker aldrig funkar för mig. Jag är säker.

2006-01-01 @ 22:55:05
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: linus

du, då jävlas den med mig också. för det finns alltid massa ock men och sånt. fast T ringde, han ska komma på onsdag, jag lovar de får punka på bilen, tåget spårar ur, eller ja, nåt sånt. elen skiter sig, tågen går inte. vafan som helst. jag tänker inte bli glad förrän han står på örebro central!

och det är rätt. varför ska man vara med vänner man inte vill vara med? som man inte trivs med.

2006-01-02 @ 19:45:13
Postat av: Ida

linus: Åh, men jösses. Lycka till! Det kommer säkert gå bra.

2006-01-03 @ 11:12:35
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback