Dog.

Näe. Jag är ingen djurmänniska. Fast ibland förstår jag faktiskt de som har en massa hundar och katter.
Eller nej förresten, inte en massa, men en eller två kanske. För det är faktiskt lite mysigt att ha en hund som man kan klä ut i reflexväst och gå på långpromenad i en skog med vinterlandskap med. Hon gör mig på gott humör när hon blir hysteriskt glad då hon inser att hon ska få komma ut på långpromenad, när hon rusar i snön eller stoppar ner nosen i en snödriva och fnyser till. Och när hon hittar en pinne att leka med.
Fast å andra sidan. Det är jobbigt att gå med henne när hon drar och det är jobbigt när hon ska stanna och lukta på all gul snö. Och det är jobbigt att hon är så blöt och luktar skunk när man kommit inomhus igen. Det är också jobbigt att hon släpper ifrån sig päls som fastnar på mina kläder och hon är jobbig när hon vill gå ut när jag absolut inte vill gå ut. Fast å andra sidan igen, bajset slipper man ju plocka upp när man går i skogen.

Äh, vafan. Ensante klaga så mycke. Hon är ju söt.

18932-27



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback