Bakin'.

Oh lala. Idag ska jag plocka fram mina hemmafrutalanger.
Hittade för nån dag sen en burk med blåbär långt in i frysen som jag hade glömt bort. Mums! Så nu blir det både lyxfrukost med blåbär och vaniljyoghurt och blåbärsmuffins. Passar ju utmärkt eftersom jag dessutom har ungefär femtiotvå ägg som jag måste göra åt. Sen hittade jag ett jästpaket som jag ska göra nåt på också. Funderade på att göra kanelbullar men då är jag tvungen att gå och köpa kardemumma och orkar jag inte med. Blir nog grahamsfrallor istället. När jag ändå är igång och housewifear kanske jag ska storstäda också. Damma allt, torka golvet på knä, rengöra ugnen, tvätta fönstren, rista mattorna och... nej, det ska jag nog inte. Nån måtta får det vara.

Kommentarer:
Postat av: Jens

Säger ni rista i Småland också? Det trodde jag bara var i Skåne..

Varför köper du så mycket ägg förresten?

2006-01-23 @ 14:43:51
Postat av: Ida

På a svarar jag: Rista ja, det heter ju det ;-) Vad säger du? Skaka?
Och på b: För att min mor lätt får hybris och tror att hon hinner med mer än hon gör. Hon yrade om nåt hon skulle göra med de där äggen när hon var här förra veckan, men det blev ju inget av det såklart.

Postat av: Mathias

Vad duktig du ser ut på bilden ;)

2006-01-23 @ 16:59:16
Postat av: Ida

Jajemän, det är riktigt likt ;-)

2006-01-23 @ 18:16:26
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Annie

halloj, så du har också blogg - trevligt!

Jag hade en hemmafrusvecka förra veckan. Jag är så långt från sån man kan komma så efter jag hade planterat nya blommor var jag tvungen o ringa alla och berätta! :-)

2006-01-23 @ 21:35:01
URL: http://anniejohansson.blogspot.com
Postat av: Ida

Plantera om och köpa nya blommor, just det! Fan, jag visste det var nåt mer jag tänkte göra... :-) det får bli under mitt nästa housewiferyck.

2006-01-24 @ 12:15:56
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback