People.

Haha. Alltså, det här med människor. Träffade på en hel bunt med nya sådana i lördags och det var mest därför som det blev så jäkla roligt. Utdrag från vad helfestliga A skrev idag om helgen (det är alltså jag som är hon med duschen och den virriga vägbeskrivningen):

"Dra mig baklänges vad jag fick garva halvt ihjäl mig i lördags. Helt oväntat så bjöd jag in mig själv till en tjej jag knappt ens sagt hej till här på lunar och blev glatt överraskad av bemötandet och hur bra allt klaffade. I det stora hela så var det ungefär så här:
Jag fick numret av vår gemensamma kompis, ringde upp och sa 'hej, jag kommer till dig, får jag låna din dusch?' och någon timma senare så knackade jag på hennes dörr efter en lätt virrig vägbeskrivning och strippade av mig själv det första jag gjorde. Duschande hanns inte med för vår gemensamma kompis stressade på för hon 'ville slippa kö', så jag fick raggartvätta armhålorna, fräscha upp med lite deo, dra på mig det nya turkosa slamptyget och köra vidare för att plocka upp fröken Linda och de två badboysen. Badboysen visade sig vara riktigt sköna och inte alls så hårda man kunde tro (fördomsfulla jag). Parkerade centralt och stapplade bort över isen till nattcluben...där det var kö. "Detta är inte kö, det är kö när det går ända diiiiiiiiit bort *Linda pekar långt bortibak*"....oookej, men det tog ändå fetalångatiden innan vi var inne och killarna bakom mig puttades jättemycket. Fast jag log mest, orkade inte starta en scen *host*. T-mannen var en ängel som stod för inträdet och knäppte mig på näsan igen eftersom jag trodde han var en badboy.
Vi hade så jävla roligt och dansade verkligen arsle av oss. Sen hände lite märkliga ting när jag åter landat på dansgolvet med brudarna, då en lång vakt kom gåendes med en lätt förvånad T-man och de försvann tillsammans mot entrén. Jag och flickorna följde efter och fick till slut veta sanningen att han minsann åkt ut i kylan och inte var välkommen in igen. Haha. Nattclubar i ett nötskal. Hur som, jag begav mig ut jag också och gav grabben skjuts hem, tog en snabb titt på Lindas nya lya och återvände sedan till stan för att hämta brudarna… trodde jag. Linda hade tydligen fastnat någonstans och vägrade släppa (!) och Ida höll sig aktiv i telefonen så jag inte kunde komma fram och säga att jag var på plats. Sen kom Ida och vi väntade, och väntade, och väntade….väntade lite till, lite mycket till, och till slut så kom även Linda ut med nariga läppar och ett leende ;-) Vart badboy nr2 tog vägen är ett mysterium. Bortamatch månne?!
Helt sjukt vad kul man kan ha med folk man inte känner det minsta. Jag gjorde tappra försök till att lära känna folket genom att ställa artiga frågor som ”Vad gör du annars då?”, ”Vad har du för hobbies?” och ”Gillar du djur?”. Det gick sådär, tror det finns någon slags minnesblockad i dörren när man lämnar krogen, för trots att jag var nykter så minns jag väldigt dåligt vad som sades. Eller så var det kanske så att jag aldrig fick något svar och att det egentligen inte var någon som snackade med mig. Vem bryr sig och framför allt, vem minns!? Saken är då sann att utan internet så hade jag aldrig fått träffa dessa sköna profiler, och inte heller hade jag fått se så mycket av Sverige utan mina kontakter på nätet."



Kunde inte sagt det bättre själv, A! Och nej, jag gillar inte djur.

Kommentarer:
Postat av: a_nikkan

Hahaha, alltså hur kan man inte gilla djur?! *skaka på huvudet* ...fast nu minns jag att du berättade om din hund som bor i VäääääRRRRRRnaaaamooooooo *asg*

2006-02-28 @ 07:32:38
Postat av: Jens

Haha!

2006-02-28 @ 12:50:12
Postat av: Ida

Haha, vafan! Jag har nog ALDRIG blivit så mobbad för min dialekt som den här helgen..

Postat av: toby

men du pratar juh skånska. juh. *flina*

2006-02-28 @ 18:52:14
Postat av: Ida

Näe! :-P

2006-02-28 @ 23:38:54
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback