Lista.

För det mesta är det ganska tråkigt för andra att läsa listor hit och dit som folk skriver, men det är roligt att fylla i dem så jag gör det ändå. Snodde den från J.

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?
Nej. Så jävla spännande är jag inte. 

Vilken årstid tycker du bäst om?
Mittemellan vår och sommar, typ maj.

Brukar du sjunga i duschen?
Nej. Brukar hmm, mmm, nanana:a ibland, men inte i duschen.

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? 
Fotboll. Fast bara när det är stora mästerskap.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej. Attraktion kanske, men inte kärlek.

Vad är viktigast för dig?
Att vara frisk och att veta att det finns människor som bryr sig om en.

Laddar du hem musik och film från internet?
Musik, men inte film.

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Bli glad. Sen skulle jag resa. Brukar bli sjukt avundsjuk på de som vinner 25tusen i månaden i 25 år. Hade hellre tagit det än en klumpsumma. Eh, men man brukar ju knappast få välja...

Vad är det bästa med julafton?
Att jag, mina syskon och mina kusiner har så roligt och att farmor är så söt och snäll (fast det är hon alltid annars också).

Tänker du mycket på ditt utseende?
Nja. Lagom, tror jag.

Vad får dig att slappna av?
Sova middag på soffan.

Tänker du ofta på sex?
Av någon anledning har frekvensen ökat senaste åren, vet inte varför, men det är nog lagom mycket i alla fall.

Är du skyldig någon pengar?
Banken och CSN.

Är du mörkrädd?
Nej. 

Vilken färg är snyggast?
Just nu gillar jag midnattsblått.

Tycker du matte är svårt?
Japp. Jag har ett IG i matte C och det var så jävla skönt när jag visste att jag skulle få det för då slapp jag tänka på matte C-skiten resten av terminen. Ibland är det inte värt att ha en massa ångest.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Nej. Har man god smak i övrigt så klarar man sig utan dem. 

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling?
25tusen i månaden i 25 år. Tack.

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
11-12.

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska?
På folk runt omkring mig. Inte så att jag måste slå dom, bara prata lite och diskutera vad som gjort mig ilsken.

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Nej. Fast rökförbud på krogen är bra.

Har du piercing?
Öron och navel.

Bråkar du och dina syskon ofta?
Nuförtiden bråkar vi inte, fast vi kivas ibland. Säger rätt ofta: "Du är ju störd för fan." Sen skrattar vi.

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
Har ingen annan att bry mig om just nu än mig själv. Så jag måste väl säga mig själv då. Fast någon annan är välkommen att ta över min plats närsomhelst.

Läser du ofta böcker?
Det går i perioder. Några skönlitterära böcker om året klämmer jag lätt i alla fall.

Vad föredrar du för sorts filmer?
Coola filmer. Förstår alla vilken typ jag menar då? Inga amerikanska romantiska komedier i alla fall.

Vad slösar du mest pengar på?
Har inget direkt att slösa på just nu, men får dåligt samvete om en utekväll blivit dyr eller om jag köpt nåt klädesplagg för mycket.

Vill du gifta dig?
Ja.

Vill du ha barn?
Ja.

Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för?
Hade inte trean och femman när jag bodde hemma så jag har en massa Vänner och Sex and the city-avsnitt att ta igen nu.

Vilka länder har du varit i?
Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Spanien, Grekland, Holland, USA, Kanada.

Vilka husdjur har du haft innan?
Katt och hund fanns när jag bodde hemma och finns fortfarande. Hade en kanin ett tag också. Det var ingen succé.

Solar du ofta?
Försöker så ofta det går på sommaren. Har solariesolat nångång på vintern, men det känns inte helt okej.

Är du bra på att laga mat?
Lagom. Det svåra är väl oftast inte själva tillagningen utan vad man ska hitta på att laga.

Var badar du helst?
I Medelhavet. På en luftmadrass.

Vad dricker du för alkohol?
Vitt vin helst.

Vad använder du för droger?
Inga alls. 

Vilka djur är du mest rädd för?
Haha, Jenny svarade: "Män". Det vill jag också svara. 

Vad tycker du om monarkin?
Helt okej.

Vilka språk kan du?
Svenska, engelska, lite franska och lite spanska.

Har du någon gång skadat dig allvarligt?
Två stygn i handen första dagen med nya cykeln med bockstyre.

Vilken kändis är hetast?
Robbie Williams.

Gillar du att dansa?
Jodå.

Vad har du för klädstil?
Vanlig. Känns lite tråkigt ibland, eftersom många roliga och snygga kläder inte passar så bra på mig. Exempel, stuprörsjeans och trenchcoat.

Är du flygrädd?
Ja. Att sitta i en plåtmaskin 10 000 meter upp i luften är totalt onaturligt.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
Jättebra.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten.

Vilken är din favoritglass?
Har ingen särskild tror jag. För ett par veckor sedan smakade jag Punchrussinglass och den var, helt otippat, jättegod!

Tror du på ett liv efter döden?
Nej.

Vilket kaffe sörplar du helst?
Det som man häller lite mjölk i.

Vilket mobilmärke föredrar du?
Inget särskilt.

Vill du gå ner i vikt?
Mjo, helst.

Vad har du för personlighet? 
Ja det blir ju inte särskilt objektivt, men jag tycker själv att jag främst är en ganska lugn och stabil person.

Har du varit deprimerad?
Nej, inte "på riktigt", men otroligt nedstämd, ja.

Tycker du om sushi?
Har aldrig provat, men om det bara smakar hav och fisk som många säger så känner jag mig inte särskilt sugen på det heller.

Tror du på livslång kärlek?
Javisst.

Vad äter du helst när du ser på film?
Popcorn.

Lever dina föräldrar tillsammans?
Ja.

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
Nej.

Har du tandläkarskräck?
När jag var liten vägrade jag öppna munnen och tandläkaren, som är min mammas kusin, blev arg på mig. Det kändes så pinsamt eftersom vi var släkt, så jag slutade med det. Nu går det bra.

Har du någongång haft självmordstankar?
Nej. 

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Har oftast inga större problem med att gå upp, men jag är ju hellre vaken på kvällen.

Vilken hårfärg har du naturellt?
Cendréfärgat. Sådär svenskt.

Biter du på naglarna?
Ja. Och det är ju för hemskt.

Är du beroende av något?
Här skulle man ju kunna skämta till det och nämna ganska många saker, men rent konkret så, nej.

Vilka internetsidor besöker du varje dag?
Det är olika, men min mail kollar jag. 

Hur ofta motionerar du?
Eftersom jag inte tränar något seriöst räknar jag mina långpromenader som träning. Då blir det väl allt från 2-7 ggr i veckan. Mindre på vintern.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback