ER.

Var hos Karin i Växjö igår och kollade på Resan till Melonia. Båda satt och sa "ååhh" med jämna mellanrum filmen igenom. Ganska kul också att vi upptäckte att det är Olle Sarri som har rösten till den lille pojken Ferdinand och att det är Robyn som är rösten till den lilla flickan Miranda. Så gulligt. Nåja, det var mysigt och Resan till Melonia är en riktigt bra film. Den är lite poetisk och ja, annorlunda. Minns att det bara var jag av mina kompisar som tyckte den var bra när jag var liten. Men de fattade ju inte. Fast det gjorde nog inte jag heller, men den är fin ändå.

Var skittrött igår efter att ha jobbat i två dagar. Jösses, det är man ju inte van vid. Men det var kul. Var på på kvinnokliniken och fick skriva journaler hela tiden under två dagarna. Det är rätt kul, fast lite enformigt, men man lär sig mycket. Nu är jag t ex en riktig hejare på alla latinska termer kring kvinnosjukdomar och annat, som t ex alla olika sorters svamp som finns, framfall, blödningar i tid och otid, urinläckage och alla p-pillersorter som finns. Försökte öva mig på att skriva snabbt eftersom det förmodligen kommer behövas om jag får det sommarjobb jag blivit erbjuden. Det är på ett lite stressigt ställe, nämligen akutkliniken på Ryhov i Jönköping.
De ringde förra veckan och ville träffa mig angående sommarjobb. Det är väldigt spännande. Och jag är otroligt intresserad. Dessutom är det ju verkligen ett steg i rätt riktning. Tar jag sommarjobb i Värnamo blir det mycket svårare sen att skaffa nytt jobb, nånstans att bo osv. Detta är ju en ingång till Jönköping och det är verkligen ett ställe jag kan tänka mig att bo och jobba på. Jag är egentligen jätteglad, men oroar mig lite för hur det ska gå, om jag klarar av det. Jag brukar inte vara osäker på mig själv när det gäller nya saker, jag vet oftast vad jag kan och vad jag är bra på. Men en akutmottagning, hjälp! Tänk om det är jättebråttom med nånting och någon dör för att jag inte hinner skriva ut remissen tillräckligt snabbt för att patienten måste vidare med ambulans till Linköping fort fort fort!
Fast jag vet ju också att det inte går till som på Cityakuten. Det gör ju faktiskt inte det.
Nåja, jag ska dit på måndag och titta lite. Det blir nog bra.

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Åh! Heja dig på intervjun!

Postat av: Ida

Taack. Ja, jag hoppas det går bra.

2006-02-04 @ 21:14:43
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jens

Det kommer att gå jättebra - så klart. :)

2006-02-05 @ 04:00:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback